ایوبی از داوران جشنواره فيلم كوتاه تقدير کرد

رييس سازمان سينمايی در مراسم تقدير از داوران اصلی و بخش استعدادیابی سی و سومين جشنواره فيلم كوتاه تهران، مهمترين ويژگی انجمن سينمای جوانان ایران را «خانه» بودن آن دانست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدير از داوران اصلی و بخش استعدادیابی سی و سومين جشنواره بین‌المللی فيلم كوتاه تهران، با حضور حجت‌الله ايوبی (رييس سازمان سينمايی)، فريد فرخنده‌كيش (مديرعامل انجمن سينمای جوانان ايران)، داوران جشنواره سی و سوم و همچنین مديران انجمن، عصر دیروز شنبه (ششم آذرماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

در این مراسم فريد فرخنده‌كيش ضمن تشكر از حمايت‌های سازمان سينمايی، افزود: امسال برای اولين بار سازمان سينمايی توانايى توليد در انجمن افزايش داد و همان‌طور كه قول داده بودند و امسال را به نام سال جوان نامگذاری كردند، ما را در مسیر توليدات بيشتر حمايت کردند. 

وی اضافه كرد: در سال جاری تا به امروز حدود ١٢٠ پروژه كليد خورده است و ما توانستيم توليد مجموعه‌ای از فيلم‌های ناتمام را كه به دليل كمبودهای مالی در سال‌های گذشته در گنجه‌ها خاك مي‌خوردند به جريان بيندازيم.

مدير عامل انجمن سينمای جوانان ايران، با ابراز اميدواری از استمرار حمايت‌های سازمان سينمايی، ادامه داد: در اين صورت است که ما می‌توانيم به تعهدمان كه توليد ٢٥٠ فيلم كوتاه در سال جاری است، نزديك شويم.

«خسرو سينایی» عضو هیات داوری بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم، در این مراسم از حضور در این هیات ابراز خرسندی كرد و گفت: از همه دوستان و همكارانی كه در انجمن هستند، ممنونم و همدلی آن‌ها از نظر اجتماعی، ذهنی و جهانی برايم جذاب است. 

كارگردان «عروس آتش» اضافه كرد: زيرساخت‌های سینمایی ما در حال محكم شدن است و همه ما بايد آن را كامل كنيم. 

سينايي با تاكيد بر اين موضوع كه حفظ نسلی كه در حال شكل‌گيری‌ست بسيار حائز اهميت است، خاطرنشان كرد: معيارها تغيير كرده و ما با شناخت معيارهای جديد می‌توانيم بسترهای سینمایی‌مان را بسازيم.

«اكبر عالمی» دیگر داور جشنواره فیلم کوتاه تهران، با بيان اين مطلب كه سينما در همه جهان با فيلم كوتاه آغاز می‌شود، به زحمات «محمد آفريده» در عرصه فیلم کوتاه اشاره كرد و گفت: آقای فرخنده‌کیش این جشنواره بین‌المللی را به خوبی و درستی اداره کرد. 

عالمی با اشاره به داوری آثار جشنواره گفت: در ايام جشنواره تا پاسی از نيمه‌شب درباره فيلم‌ها بحث می‌كرديم تا حقی ضايع نشود. 

وی در اين مراسم بر موضوع تقسیم عادلانه جوایز تاكيد كرد.

حجت‌الله ايوبی در مراسم تقدير از داوران سی و سومين جشنواره بین‌المللی فيلم كوتاه تهران، انجمن سينمای جوانان ايران را آينده‌ی سينما دانست و گفت: در هيچ كشوری ساختاری مانند اين انجمن وجود ندارد و در هر كشوری كه درباره وجود چنين ساختاری در ايران صحبت می‌كنیم، باعث مسئولان آن كشور شگفت‌زده می‌شود.

وی از انجمن با نام «مدرسه بزرگ طبيعی سينماي ايران» ياد كرد و افزود: مهمترين ويژگی اين مدرسه اين است كه حالت «خانه» دارد و اين حالت را بايد حفظ كند. 

رييس سازمان سينمايی ضمن بیان این موضوع از فرخنده‌كيش خواست كه اين حالت خانه بودن انجمن را حفظ و روحيه همدلی را در بین اعضا تقویت کند. 

ايوبی با تاكيد بر اين‌كه سازمان سينمايی تحت تاثير جوسازی‌ها قرار نخواهد گرفت، افزود: مديران وزارت فرهنگ و ارشاد آن قدر پخته هستند كه چنين جوهايی منشأ تصميم‌شان نشود.

 وی با ابراز خوشحالی از تشكيل صف‌های طولانی در جشنواره سی و سوم، ادامه داد: در ايام جشنواره با داوران صحبتی داشتم و همگی از اين‌كه جوانان راهشان را پيدا كرده‌اند راضی بودند و اين‌ها همه جای اميدواری دارد.

رييس سازمان سينمایی همچنین با تاكيد بر تفاوت میان ذوق، سليقه و نگاه جوانان امروز با نسل قديم، گفت: نگاه‌ها تغيير كرده اما كنار هم بودن اين دو نگاه متفاوت است که باعث پيشرفت می‌شود.

در پايان اين مراسم، رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، به‌رسم یادبود لوح‌های تقديری را به داوران جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران تقديم كردند.

سی و سومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران از ١٨ تا ٢4 آبان‌ در محل پرديس چارسو برگزار شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار