یک کارگردان جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای فیلم کوتاه با استقلال زنده است

یک فیلمساز فیلم کوتاه معتقد است، 80 درصد از تولیدات سینمای فیلم کوتاه از استقلال برخوردار است.

سینمای فیلم کوتاه با استقلال زنده بوده و نفس می‌کشد!
عادل تبریزی فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تاثیرگذاری جشنواره فیلم کوتاه بر مستقل بودن این نوع از فیلم گفت: به نظر من 80 درصد تولیدات از این استقلال برخوردار هستند. در حقیقت سینمای فیلم کوتاه با استقلال زنده است؛ اما در این رابطه باید ببینیم که در جشنواره فیلم کوتاه صرفا به آثار برگزیده بسنده می شود و یا آثار به طور کلی مورد کالبدشکافی قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: تولید فیلم کوتاه با شرایط سخت و دشواری همراه است و در اغلب موارد فیلمنامه نویسان فیلم های کوتاه در قبال دریافت مبلغی ناچیز با عشق و استقلال شخصی نوشته و دست به تولید می زنند. در حقیقت خود ما هم  نمی دانیم که این نوع از فیلم مستقل بوده و یا مورد حمایت دولت است که به طور قطع این یک بحران در حوزه فیلم کوتاه است.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مدت زمانی که برای جشنواره فیلم کوتاه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که اگر جامعه شناسان، سیاستمداران، اقتصاددانان و در کل همه مدیران بخواهند از شرایط  موجود در جامعه به یک جامعه شناسی برسند؛ این بررسی فیلم کوتاه  است که می تواند ما را به حدیث نفس زمانه رسانده و با یک برنامه ریزی مدیریتی روبرو کند.
 
این فیلمساز در ادامه افزود: در فیلم کوتاه نگاهی وجود دارد که برخوردار از نگاه بلوغ جامعه است. من پیشنهاد می کنم تمام تولیدات از طریق رسانه های تصویری در یک بسته ارائه شود تا همه بتوانند به بررسی تولیدات فیلم کوتاه برسند. نکته دیگری که وجود دارد آن که همواره اثبات شده، فیلم هایی که در این جشنواره جایزه نگرفته اند، معمولا فیلم های درجه یکی به حساب می آمدند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فیلم کوتاه چگونه می تواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: این بستگی به نوع مدیریت دارد؛ تا زمانی که یک اقدام درست در تولید و شرایط اکران حمایتی و معیشتی فیلمساز کوتاه صورت نگیرد، به همین شکل خواهد بود که هر سال جشنواره ای برگزار شده و به پایان می رسد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اصل قضیه این است که باید مدیریت لازم ایجاد شود و در این صورت کم کم مخاطبان هم با آن آشنا خواهند شد. مثلا اکران محدود هنر و تجربه موجب شد، یکسری از افراد به فیلم کوتاه روی بیاورند. به نظر من باید شرایط مدیریت شده و تمام تولیداتی که در این جشنواره وجود دارد، در قالب  دی وی دی معرفی و در اختیار مردم قرار گیرد. نکته دیگر آنکه برای کلیه تولیدات و این 65 فیلمی که در جشنواره وجود دارد، قراردادی بسته شود تا فیلم ها وارد شبکه ویدئویی شده و به فروش برسند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار