اراک؛

ضرورت ترمیم و اصلاح شبکه ریلی کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بر ضرورت ترمیم و اصلاح شبکه ریلی کشور تاکید کرد و گفت : این موضوع از اولویت های برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در جمع خبرنگاران استان در اراک با اشاره به حادثه سمنان گفت: جمعی از نمایندگان خانه ملت پس از حادثه ریلی مشهد - سمنان موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح  کرده اند درحالیکه این ظرفیت در واپسین ماه های دولت یازدهم چاره حل معضلات ریلی کشور نیست.
 محمد حسینی افزود: علت این حادثه تلخ باید با دقت بررسی شود و اگر خطا و تقصیری هست با شهامت از مردم عذرخواهی شده و برای پیشگیری از این حوادث چاره ای اصولی اندیشیده شود.
وی توضیح داد: اینکه از مسئولان ذیربط در مجلس سئوال شود امری مطلوب است، اما استیضاح وزیر چاره کار نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شبکه ریلی کشور فرسوده است و ترمیم و اصلاح آن از اولویت های فرابخشی مندرج در برنامه ششم توسعه دیده شده است.
حسینی در خصوص دستاوردهای سفر دولت یازدهم به استان مرکزی هم گفت: در سفر دولت 9150 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای استان در سال های 95 و 96 در نظر گرفته شد که بی درنگ پس از انجام سفر با تشکیل کمیته ای ویژه پیگیری تحقق این مصوبات، آغاز شده است.
وی اظهار کرد: بیش از 4000 میلیارد ریال از این اعتبار باید در سال 95 در استان و در طرح های ملی تخصیص 100 درصدی پیدا کند که از محل ماده واحده سفر ریاست جمهوری در قانون بودجه و ردیف های ذیل آن دنبال می شود.
نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح های مشمول اعتبارات سفر در سال جاری بیشتر در حوزه طرح های ملی آبرسانی، کشاورزی، رفع نقاط حادثه خیر و توسعه جاده ها، هشت طرح ورزشی، بهداشت و درمان و سه بیمارستان و طرح های فرهنگی و گردشگری است.
حسینی گفت: در حوزه آبرسانی ابلاغیه اعتبار سفر دولت نهایی شده و تخصیص اعتبار نیز در دستور کار قرار گرفته که از 200 میلیارد ریال سال 95 ،120 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تناسب نداشتن درآمد استان مرکزی با تخصیص اعتبار یادآور شد: کند بودن رشد اعتبار تخصیصی استان به ویژه در تملک دارایی با درصد 25 و 30 با توجه به تورم های موجود واقعیتی تلخ است و برای جبران این نقیصه راهکارهایی در دست پیگیری است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش مجمع نمایندگان در انتصاب مدیران بومی توضیح داد: مجمع نمایندگان در بدو فعالیت مذاکراتی را با مدیریت ارشد اجرایی استان در گزینش مشورتی و تعاملی مدیران بومی داشت ولی واقعیت آن است که در تهیه بانک اطلاعاتی نیروهای توانمند بومی با سرعت بالا عمل نشده اما تمام توان مشورتی در این خصوص در موارد انتصاب انجام و بر اساس نیازسنجی، در انتخاب مدیران ارشد استان اعمال نظر شده است.
 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در خانه ملت در پاسخ به سئوالی در خصوص مسئله انتزاع گفت: در تقسیمات کشوری با قاطعیت حدود هر استان تعیین شده و دامن زدن به این مسائل هیچ منفعتی ندارد اما مسئولان هر استان وقتی نگاه منصفانه و عدالت محور داشته باشند مردم دغدغه ای ندارند و اگر چنین مباحثی مطرح می شود ناشی از نگاه ناعادلانه در مقاطع قبلی بوده است.
حسینی در بخشی از سخنان خود به تکمیل زنجیره خدمات اداری در شهرستان های جدید همچون فراهان تاکید کرد و گفت: 6 سال است که این شهرستان در تقسیمات کشوری هویت مستقل دارد اما هنوز 12 سازمان دولتی نمایندگی خود را در آن دایر نکرده اند و مردم برای پیگیری اموراتشان با مشقت مواجه می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه دولت یازدهم به مسایل صنعتی و کارگری را تحسین کرد و افزود: استان های صنعتی همچون استان مرکزی در دوران تحریم آسیب های اساسی دیده اند و اینکه دولت در مسئله پیگیری امور این بخش وزیر، صنعت، معدن و تجارت را به عنوان نماینده دولت در استان انتخاب کرد، جای تشکر دارد.
وی عنوان کرد: در مدت کوتاهی در بحث اعطای تسهیلات رونق تولید از 800 طرح ارجاعی به بانک های عامل 50 درصد محقق شده و امید است این روند شتاب بیشتری گیرد. 
 انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.