ایلام؛

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی

مدیرکل امور عشایری گفت: با پایان زمان تردد زائران اربعین، اکنون مشکلی برای ادامه فرآیند کوچ عشایر به مناطق گرمسیری وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ امسال به علت برگزاری آبین های اربعین و تردد زائران عتبات عالیات در استان ایلام و مسیرهای منتهی به مرز مهران از 20 آبان طبق مصوبه کمیسیون سیاسی، اجتماعی شورای عشایر استان کوچ عشایر به مناطق قشلاقی این استان متوقف شده بود.

علی سلیمی اعلام کرد: اکنون و با توجه به اتمام فرآیند تردد زائران، عشایر استان و عشایر مهمان می توانند نسبت به انجام کوچ به مناطق گرمسیر اقدام کنند.

وی  گفت: تاکنون 40 درصد معادل چهار هزار خانوار عشایری بومی و غیر بومی از طریق ایل راه های فرعی به مناطق میان بند (مناطق بین قشلاق و ییلاق) کوچ کرده اند.

سلیمی تاکید کرد: در زمان کوچ عشایر تدابیر لازم برای امنیت جان و مال آنها با کمک دستگاه های مرتبطی چون نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج در مسیرهای ایل راه، جاده های اصلی و فرعی، مبادی ورودی و خروجی تونل ها اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، 22 جایگاه عشایری نفت و گاز با ظرفیت 300 هزار لیتر به منظور تامین سوخت مورد نیاز عشایر، آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است.








 
انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، قشلاق ، کوچ ، عشایر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.