یک برنز حاصل تلاش فرنگی کاران ایران در جایزه بزرگ باکو

اميرحسين حسيني به مدال برنز وزن 98 کیلو گرم رقابت هاي كشتي فرنگي جايزه بزرگ آذربايجان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت هاي بين المللي جايزه بزرگ كشتي فرنگي جام حيدر علي اف، امروز(شنبه) در شهر باكو آذربايجان برگزار شد و در پايان اميرحسين حسيني در وزن 98 كيلوگرم به مدال برنز رسيد و محمد مرادالياسي نيز پنجم شد.
 
نتایج چهار نماينده کشورمان در اين رقابت ها به شرح زير است:
در وزن 66 كيلوگرم محمد مراد الياسي در دور اول مقابل شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، مراد الیاسی در گروه بازنده ها با نتیجه از 5 بر 2 از سد کامران ممدوف از آذربایجان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل جیوک چویی از کره جنوبی با نتيجه 4 بر يك شكست خورد و پنجم شد.
در وزن 71 كيلوگرم عظيم گرمسيري در دور اول به مصاف بالينت كورپاسي نایب قهرمان بازهای اروپایی 2015  از مجارستان رفت و با نتیجه 2 بر صفر و با توجه به مصدومیت پیش آمده، مغلوب این کشتی گیر شد و به مسابقات خود ادامه نداد.
در وزن  75 كيلوگرم محمدعلي گرايي در دور نخست مقابل زورابي داتوناشويلي قهرمان اروپا از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست حریف گرجستانی، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 98 كيلوگرم امیر حسين حسيني در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وی در دور دوم مقابل آراز حسن اف از آذربايجان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. اما در این دیدار مقابل الکساندر هرابویک دارنده برنز اروپا و قهرمان ارتش های جهان، از بلاروس با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حسيني در این دیدار رومرو رانیر مونتیاگودو از کوبا را با نتيجه 5 بر 3 شكست داد و صاحب مدال برنز شد.
 
اسامي نفرات برتر اين رقابت ها به شرح زير است:
 
59 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2 – فیروز توختایف (ازبکستان) 3- مينگيان سيمينوف (روسيه) و كانايبك ژولچوبيكوف (قرقيزستان)
66 کیلوگرم: 1- آرتم سورکوف (روسیه) 2- شماگی بولکوادزه (گرجستان) 3- گيوك چويي (كره جنوبي) و روشن تقي اف (آذربايجان) 5- محمد مراد الياسي (ايران)
71 کیلوگرم: 1- حسن علی اف (آذربایجان) 2– بالینت کورپاسی (مجارستان) 3- الكساندر ماكسيموويچ (صربستان) و ريدونگ ژانگ (چين) ... 11- عظيم گرمسيري (ايران)
75 کیلوگرم: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- الوین مورسالیف (آذربایجان) 3- روسلان تساريف (قرقيزستان) و زورابي داتوناشويلي (گرجستان) 14- محمدعلي گرايي (ايران)   
80 کیلوگرم: 1- رفیق حسین اف (آذربایجان) 2- اصلان آتم (ترکیه) 3- دولت ژاكژيليكوف (قزاقتستان) و كاريوس آندرس خاراميلو (كلمبيا)
85 کیلوگرم: 1- اسلام عباس اف (آذربایجان) 2– تدیوس میچالیک (لهستان) 3- سلطان اسماعيل اف (آذربايجان) و يوگني ساليف (روسيه)
98 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه) 2– الکساندر هرابوویک (بلاروس) 3- اميرحسين حسيني (ايران) و جنگ ايلديم (تركيه)
130 کیلوگرم: 1- اویان نظریانی (آذربایجان) 2– کریل هریشچانکا (بلاروس) 3- الكساندر چرنيتسكي (اوكراين) و اسكار پينو هيندس (كوبا)
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار