بنی تمیم؛

شرایط مهیا باشد مشهد مقدس میزبان جام تختی خواهد شد

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: با توجه به اینکه مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگي كشورهاي اسلامی در سال 2017 برگزیده شده، شايسته است میزبان رقابت بین المللي معتبري باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد از جانب آیسسکو(سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اسلامی) به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 میلادی برگزیده شده، در این راستا شايسته است میزبانی یک مسابقه معتبر بین المللی را بر عهده داشته باشد بر این اساس فدراسیون کشتی پس از جلسه با مدیران استانی آمادگی خود را برای واگذاری میزبانی جام معتبر بین المللی تختی را به این شهر اعلام نمود.
 
وی ادامه داد: امسال جام بین المللی تختی در رده ای سنی بزرگسالان و با حضور چندين تيم قدرتمند در كشتي دنیا به صورت تیم به تیم برگزار می شود. در تلاش هستيم امسال مسابقات را در سه روز برگزار نماييم. بر اين اساس در هر روز مسابقات کشتی فرنگی، کشتی آزاد و کشتی پهلوانی به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.
 
بنی تمیم افزود: در هر يك از سه رشته، سه تیم منتخب ملي از ایران حضور دارند. در کشتی آزاد و فرنگی سه تیم منتخب به همراه یک تیم توسعه شامل كشتي گيران برگزيده از بيست و سه استان پايين تر از قهرماني كشور گروه هاي "ب" و " ج"، و  يك تیم منتخب جوانان از کشورمان در کنار رقبای خارجی به میدان می روند.
 
وی تصریح کرد: میزبانی شهر مشهد مقدس علاوه بر اینکه اهداف مسئولان استانی در میزبانی یک تورنمنت معتبر بین المللی دنیا را در زمینه پایتختی فرهنگ اسلامی برآورده می کند، می تواند باعث یک حرکت فنی مهم در کشتی خراسان نيز بشود. درهمین راستا استان میزبان می تواند در هر رشته با یک تیم مجزا در مسابقات جام تختی شرکت نماید.يعني فرصت حضور يك تيم كامل در كشتي آزاد، يك تيم كامل در كشتي فرنگي، و يك تيم كامل در كشتي پهلواني را خواهد داشت.  
 
بنی تمیم در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت فدراسیون کشتی به دلیل جایگاه بالای معنوی شهر مشهد و از سوی دیگر کمک به توسعه ورزش استان اعلام آمادگی خود را برای میزبانی مهمترين مسابقه بين المللي ورزش كشور، يعني مسابقات  بین المللی جام تختی را  به مسئولان سیاسی و ورزشی استان اعلام نموده است. با توجه به محدودیت زمانی پیش رو امیدوار است هماهنگی های لازم میان ارگان های ذیربط برای تحقق این موضوع در اسرع وقت محقق شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار