نمایشگاه «رستاخیز عام» در فرهنگسرای ارسباران برپاست

فرهنگسرای ارسباران میزبان آثار هنری 15 هنرمند درباره نگاه هنری آنها به موضوع اربعین و هنر عاشورایی است.

محمد اردلانی، دبیر رویداد هنری «پوستر و گرافیک شهری با موضوع اربعین» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه «رستاخیز عام» گفت: فراخوانی برای برگزاری این نمایشگاه داده نشده بود؛ آثار این نمایشگاه طی کارگاهی سه روزه زیر نظر اینجانب و با کمک هنرمندان نصیر بشیری و کوروش شریف در خانه موزه شهید مطهری با موضوع زیارت اربعین طراحی شدند.

هنرمندان در این کارگاه نسبت به موضوع انتخابی ایده‌پردازی و با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف عکاسی، تصویر سازی، تایپوگرافی و دیگر تکنیک‌های هنر گرافیک آثار خود را طراحی کردند که این آثار هم اکنون در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی در ادامه پیرامون بازدید علاقه‌مندان از نمایشگاه گفت: بازدید از آثار مطلوب بود؛ نکته‌ای که از سوی بازدیدکنندگان گفته شده این بود که در این نمایشگاه آثار متفاوت و دور از نگاه‌های کلیشه‌ای و بسیار شیرین و دوست داشتنی بوده است. این آثار به صورت مستقیم از اربعین و و حسرت آدم‌هایی که نتوانسته‌اند در آنجا حضور پیدا کنند بود. همچنین بخشی هم یادآور خاطرات زائرینی که پیشتر به این زیارت نائل شدند و بخش دیگر آن هم ذکر برکات زیارت امام حسین(ع) بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 24 اثر از 15 هنرمند به نام‌های علی مدادی، علیرضا رضایی‌مهر، انعام محمدی وثوق، فاطمه طباطبایی، مهسا کیانی، اسماعیل خدابنده، نرگس قیومیان، نیلوفر فراست پور، ریحانه علایی، رضا راعی عمرانی، سمانه تلخابی، سارا رشیدیان، ثریا شریعت، زهرا مودت، و زهره دنیادیده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه 29 آبان گشایش یافت و تا 12 آذر ماه سال جاری در خیابان جلفا و همچنین گالری 3 فرهنگسرای ارسباران میزبان نگاه هنردوستان خواهد بود.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار