لرستان؛

تحویل داده نشدن مسکن مهر بروجرد به شهرداری

شهردار بروجرد گفت: مسکن مهر این شهر هنوز به شهرداری برای آماده سازی وارائه خدمات شهری تحویل نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ یوسفی گفت: در سال های گذشته حدود 24 شهرک به شهر بروجرد اضافه شده که بزرگترین آنها سایت مسکن مهرشهرستان بوده که در حال حاضر 13 هزار نفر در آن ساکن شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مناطق با بیش ازپنج هزار نفر جمعیت شهر محسوب شده ولی شهرک مسکن مهر با این حجم جمعیت بدون آماده شدن زیر ساخت های اولیه شهری احداث شده است واین امر مشکلاتی برای ساکنان آن ایجاد کرده است.

شهردار بروجرد گفت: واحدهای تجاری برای این حجم ازسکونت در منطقه تعریف نشده که شهرداری با استقرار کانکس اقدام به ایجاد بازارچه ای برای خریدهای روزانه اهالی این شهرک نموده است.

یوسفی افزود: همچنین جابجایی وعبور مرورساکنان سایت مسکن مهر بروجرد نیازمند 10 دستگاه اتوبوس بوده که این مهم نیز توسط سازمان اتوبوس رانی شهرداری ئشهرستان انجام وایستگاه تاکسی درون شهری نیز در این منطقه برای استفاده مردم این شهرک ایجاد شده است.

وی گفت: براساس قانون ساخت شهرک ها توسط هرنهاد وسازمانی که انجام شده باید کارهای زیر بنایی و روبنایی را آماده کرده و بعد از آن تحویل شهرداری شود در حالی که زیر ساخت های این سایت تکمیل و تحویل نشده ولی ارائه خدمات به شهروندان توسط شهرداری در این سایت درحال انجام است.

شهردار بروجرد با اشاره به ساخت 2 بلوار در مسکن مهر بروجرد گفت: آبیاری و کاشت عناصر گیاهی در این بلوارها برای شهرداری هزینه بر بوده در حال اجرا و کار آسفالت ریزی برخی مسیرها نیز انجام شده است.

یوسفی وضعیت جمع آوری زباله های مسکن مهر بروجرد را نامطلوب دانست و افزود: با اینکه جمع آوری زباله های این منطقه به شهرداری مربوط نبوده ولی پیمانکاری برای این مهم مشخص و ادارات خدمات رسان باید وارد کار شوند.

وی گفت: هم اکنون جداول مسکن مهر مملو از نخاله بوده وکار تبدیل این مناطق به فضای سبز نیازمند هزینه بالا بوده که تعاونی ها باید نسبت به جمع آوری وانتقال آنها به معدن نخاله های شهرستان اقدام کرده وهمچنین اداره راه وشهرسازی شهرستان نیز باید اقدامی جدی برای بسته شدن پرونده مسکن مهر بروجرد کند.

بیش از6 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در بروجرد ساخته شده است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.