لرستان؛

بهره برداری از ۱۳۰۰ واحد مسکن مهر در لرستان

هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به موجب اساسنامه خود تولید انبوه مسکن شهری را در قالب مسکن حمایتی و مسکن به قیمت تمام شده برای گروه های کم درآمد در دستور کار دارد.

خاکی پور افزود: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در موضوع تولید مسکن شهری، تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد، متناسب با نیازهای مادی و معنوی متعادل با وضعیت اقتصادی خانواده کم درآمد است.

خاکی پورگفت: طی مصوبه هیأت دولت، احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به قائم مقامی وزارت مسکن و شهرسازی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شد.

این مقام مسئول افزود: تاکنون تعداد یک هزار و300 واحد مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت استان لرستان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از این نظر بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان، نخستین استانی است که کار ساخت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را به پایان رسانیده است.

خاکی پور با بیان اینکه فعالیت های عمران روستایی، یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادانی روستاهای کشور است، افزود: این فعالیت ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه در این راستا طرح هادی روستایی و بهسازی منازل روستاییان در دستور کار قرار دارد گفت: با اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می گردد، هم راستا می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان افزود: ساماندهی کالبدی سکونتگاه های روستایی، طرحی است که به منظور توسعه هماهنگ و موزون فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از طریق توزیع مناسب جمعیت و فعالیت و استقرار بهینه خدمات در محیط های روستایی، هماهنگ با نظام شبکه شهری تهیه می شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.