اصفهان؛

اضافه شدن ایستگاه هواشناسی به ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای محیط زیست

با توافق هواشناسی ایستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوای این اداره به ایستگاه‌های محیط زیست اضافه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: 15 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در اصفهان وجود دارد که یکی از آن‌ها متعلق به هواشناسی بوده و در محل اداره کل این اداره در نزدیکی اتوبان آقابابایی واقع شده است.

حمید ظهرابی افزود: سایت هواشناسی این مطلب را عنوان کرده که عدد اعلام شده توسط ایستگاه سنجش کیفیت هوای این اداره، معرف کیفیت هوای اصفهان نیست و تنها وضعیت همان محدوده را مشخص می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: از آنجا که معمولاً میزان آلودگی در محدوده ایستگاه هواشناسی بیش از میانگین شاخص آلودگی هوای اصفهان است، برخی رسانه‌ها روز 28 آبان ماه عدد ایستگاه هواشناسی را که بالاترین عدد آلودگی در بین ایستگاه‌ها بود را با میانگین شاخص آلودگی تهران مقایسه کردند.

ظهرابی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه، آلودگی اصفهان را بیش از تهران نشان می‌داد آن هم در زمانی که مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود؛ این اتفاق عملکرد مدیریت استان را زیر سؤال برده و این ذهنیت را ایجاد کرد که مسؤولان نگران سلامت شهروندان نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام ایامی که آلودگی هوا افزایش یافت حتی در روزهای تعطیل جلسات تصمیم گیری برگزار، میزان آلودگی تعیین و راه‌های مقابله بررسی می‌شد، نتیجه این جلسات آن شد که اگر شاخص آلودگی هوا از عدد 150 عبور کرد و روند آلودگی به صورت افزایشی بود اعلام تعطیلی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: روز چهارشنبه عدد ما از 150 عبور کرد اما به دلیل پیش‌بینی روند کاهش آلودگی تعطیلی اعلام نشد و این اتفاق نیز رخ داد و آلودگی در روزهای بعد کاهش یافت.

وی اذعان داشت: در جلسه‌ای که اوایل همین هفته با مسؤولان هواشناسی داشتیم، توافق شد ایستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوای هواشناسی به ایستگاه‌های محیط زیست اضافه شود، همچنین توافق شد از این به بعد عدد میانگین شاخص آلودگی هوا که از سوی محیط زیست منتشر می‌شود به صورت واحد از هر دو اداره اعلام شود.

ظهرابی در پایان با قبول این که توافق انجام شده پیش از این باید صورت می‌گرفت، هماهنگی و همراهی بین دستگاه‌ها و همچنین دستگاه‌ها با رسانه‌ها را برای همه پر منفعت دانست و تاکید کرد این موضوع برای شهروندان نیز راهگشا خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.