کرمانشاه؛

وجود دو دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان قلب کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دو دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان قلب کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کریم گفت: دستگاه سوم که بسیار پیشرفته است نصب شده و تنها مجوز سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی آن نیاز است که این اقدام نیز درحال انجام است.

کریم با بیان اینکه در گذشته با مراجعه بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند دارویی به آنها تزریق می‌شد که مانع سکته می‌شد، گفت: این دارو موجب می‌شد که بیمار از مرگ یا معلولیت ناشی از سکته قلبی نجات یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از دستگاه آنژیوگرافی بصورت 24 ساعته جایگزینی این دارو شده که اثربخشی آن به مراتب بیشتر از دارو است و می‌تواند به راحتی رگی که دچار سکته شده را باز کند و فرد را از معلولیت و مرگ ناشی از سکته قلبی نجات دهد.

کریم با اشاره به مراجعه روزانه دو تا سه بیمار برای انجام پرایمری PCI به این بیمارستان، گفت: طی یک سال گذشته با این روش توانسته‌ایم 502 نفر را از سکته قلبی نجات دهیم و از مرگ و یا معلولیت آنها پیشگیری کنیم.

با بیان اینکه استفاده از این دستگاه و نجات بیماران به صورت 24 ساعته در بیمارستان امام علی(ع) انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم مشابه این دستگاه را در بیمارستان امام رضا(ع) نصب و راه‌اندازی کنیم.

کریم تصریح کرد: دستگاه "آنژیوگرافی بای پلین" که به دنبال راه‌اندازی آن در بیمارستان امام رضا(ع) هستیم کاربرد دوگانه دارد و علاوه بر بیماران سکته قلبی، می‌تواند برای بیماران سکته مغزی نیز استفاده شده و آنها را از مرگ یا معلولیت نجات دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دستگاه دیگر که به دنبال نصب آن در بیمارستان امام رضا (ع) هستیم، MRI سه تسلا است که بسیار پیشرفته است و دستور آن را از وزیر بهداشت گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار