اجرای همه مراحل تولید تجهیزات موشکی در داخل کشور

همه مراحل تولید تجهیزات موشکی ، پهپادی و راداری در کشورمان به دست متخصصان جوان داخلی صورت می گیرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در همایش مانور قدرت در دانشگاه تبریز  گفت : امروز  از صفر تا صد تجهیزات موشکی ، پهپادی و راداری کشورمان را متخصصان داخلی می سازند و دیگر کپی برداری از نمونه های مشابه خارجی متوقف شده است .
سردار امیر علی حاجی زاده افزود : : امروزه حتی موتورها ، سامانه ارتباطات ، کنترل و رادار پرنده های بی سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متخصصان جوان داخلی تولید می کنند .
وی افزود : قبلا فرایند ساخت موشک  از طراحی تا پرتاب ده سال طول می کشید اما به همت دانشمندان جوان بسیجی این زمان به حدود 6 ماه رسیده است.
  فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد : ساخت انواع موشکها ، پهپادها و رادار های پیشرفته بر اساس نیاز دفاعی و متناسب با آب و هوا و اقلیم کشورمان صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه در حوزه ساخت پهپاد ، ایران  در صدر کشورهای تولید کننده این فن آوری نوین است گفت : در حوزه ساخت رادار های دفاعی هم به یک جهش بزرگ دست یافته ایم به طوری که رادار های ساخت داخل با  یک سوم قیمت و  با ده برابر قدرت و توانایی تشخیص و رهگیری نسبت به مشابه خارجی تولید می شوند .
سردار حاجی زاده به توانمندی کشورمان در ساخت موشک های ماهواره بر هم اشاره کرد و گفت: طرح جدید سپاه که هنوز رسانه ای نشده ساخت ماهواره بر سیمرغ است که می تواند ماهواره های سنگین را در مدار  زمین قرار دهد .
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود : رهبر معظم انقلاب از همان دوران ریاست جمهوری شان پیگیر دست یابی  فن اوری موشکی بودند اما فقط فرزندان سپاه این ماموریت را انجام داد.
وی خاطر نشان کرد : تمامی این موفقیت ها در سایه مدیریت جهادی و نگاه به درون کشور به دست آمده و برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی هم باید تفکر بسیجی در بخشهای مختلف کشور نهادینه شود .
سردار امیر علی حاجی زاده گفت : از ابتدای انقلاب تحربمهای تسلیحاتی علیه کشورمان وضع شد و امروز هم به شدت ادامه دارد اما  اوایل انقلاب مشکل تحریم کشور  در حوزه واردات بود و  امروز در بخش صادرات تسلیحات است .
فرمانده هوا فضای سپاه با طرح این سوال که  چرا در حالی که در فن اوری و دانش نظامی که سخت ترین حوزه هاست پیشرفت کرده ایم اما در اقتصاد ناموفق هستیم گفت : علت این معضل نبود مدیریت جهادی در دولت و نگاه مسئولان به دست خارجی هاست.
وی گفت : در بخش اقتصاد ،  سیاست  و فرهنگ نباید منتظر دولت ماند چون اگر بخواهد هم نمی تواند مانند نیروهای جوان  متخصص و متعهد کار کند  .
این فرمانده ارشد نظامی کشورمان  افزود : مسئولانی که  حقوقهای نجومی می گیرند  نمی توانند کشور را به سرمنزل مقصود برسانند چرا که آنها فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند .
سردار حاجی زاده افزود : امریکایی ها هرگز مشکل  کشوری را حل نکرده اند  و برخی ها هم که در داخل کشور رفع مشکلات جامعه را  در مسیر مذاکره و دوستی با امریکا می دانند  سخت در اشتباهند .
وی تصریح کرد : سازش با دشمن موفقیت در بر ندارد  و اگر در طول جنگ تحمیلی به حرف غربی ها گوش می دادیم امروز  دروازه های عراق ، شهر اهواز بود.
این فرمانده ارشد سپاه افزود : مدعیان مذاکره در داخل کشور حتی قادر نیستند  ده کیلومتر را هم با سازش و لبخند  نگه دارند اما سپاه و ارتش مقتدرمان هزاران کیلومتر را از تهاجم دشمنان حفاظت می کند .
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح بدعهدی طرف مقابل در مذاکرات هسته ای  افزود : آمریکایی ها در قضیه  برجام امتیاز فراوانی از کشورمان گرفتند و هنوز  هیچ چیزی عاید مردم ایران نشده است .
 وی با اشاره به توطئه عبری ، عربی ، غربی در عراق و سوریه تصریح کرد : در حالی که غربی ها با ایجاد گروهکهای تروریستی جنگ و نا امنی را به  این کشورها تحمیل کرده اند همسایه شمالی عراق  ، ترکیه ادعا می کند موصل جزو خاک این کشور است و این نشان می دهد بدون اقتدار نمی توان در برابر دشمنان ایستاد .
سرهنگ قادری جانشین فرمانده سپاه عاشورا هم در این همایش  قدرت موشکی و قدرت حضور مردم  در صحنه را دو عامل باز دارندگی و قدرت پیش برنده انقلاب اسلامی دانست و گفت : تا زمانی که تفکر بسیجی در جامعه وجود دارد و خطوط دفاعی کشورمان قوی است دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
در این همایش که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد ، دانشجویان بسیجی دانشگاههای آذربایجان شرقی در نامه ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای تبیین آرمانهای اصیل انقلاب و گسترش توانمندی های موشکی و پهپادی اعلام کردند .
در نامه دانشجویان بسیجی که سردار حاجی زاده نخستین امضا کننده آن بود آمده است :  قوای سه گانه باید از ورود  نا اهلان و نامحرمان به عرصه مدیریتی جلوگیری کنند تا جلوی پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور گرفته نشود .
آنها در این نامه تصریح کرده اند : ما دانشگاهیان اذربایجان شرقی  با لبیک گویی به فرامین معظم له  آماده تبیین توانمندی و  گسترش فن آوری موشکهای بالستیک و پهپادها هستیم و برخلاف برخی مسئولان از نفس افتاده ، برای مدیریت جهادی و ایجاد دولت اسلامی مقتدر از پای نخواهیم نشست .

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.