شیراز؛

راه اندازی سامانه سیب تحولی در سیستم بهداشتی

در یک دوره آموزشی، ناظران مركز بهداشت شهدای انقلاب، با شیوه نظارت بر فعاليت های تغذيه ای در سامانه سيب، آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهره رامش مسوول واحد بهبود تغذيه جامعه مركز بهداشت شهدای انقلاب با بیان اینکه اين پايش ها باعث هرچه بهتر اجرا شدن برنامه ها می شود و لازم است ناظرين تجربه كافی را برای انجام هرچه بهتر پايش ها به دست آورند گفت: به منظور انجام يک پايش حرفه ای، آموزش ها در دو بخش كيفی و كمی ارائه می شود.
وی هدف از نظارت كيفی را، بهبود خدمات رسانی به افراد زیر پوشش و انجام هر چه بهتر مراقبت های تغذيه ای عنوان كرد و ادامه داد: در حيطه نظارت های كيفی، ناظران بايد چگونگی تكميل فرم های تغذيه ای را به صورت حضوری مشاهده و پيگيری های انجام شده را بررسی و در نهايت با تماس با خدمت گيرندگان، راستي آزمايی انجام دهند.
رامش بیان کرد: كد های مربوط به ارزيابی های تغذيه ای و تن سنجی، در تمامی گروه های سنی استخراج و به مراقبان تحویل داده شد و علاوه بر اين، شیوه استخراج درصد لينک های تغذيه ای تکمیل شده براي هر گروه سنی هم، آموزش داده شد.
رامش در خصوص تغييرات ايجاد شده در نمودار های كودكان و زنان باردار، شیوه صحيح تكميل و پايش نمودار ها، توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: با توضيحات تكميلی، چک ليست برنامه مكمل ياری در مدرسه ها و پايگاه تغذيه سالم مدرسه ها، در اختيار ناظران قرار داده شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.