سفیر ایران در افغانستان:

تروریسم چالش اصلی منطقه است

بهرامی در دیدار با سرور دانش معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: تروریسم و افراط‌گرایی چالش اصلی کشورهای منطقه است.

سفیر ایران در افغانستان:به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، پیش از ظهر امروز با سرور دانش معاون رییس جمهور افغانستان دیدار کرد و در رابطه با موضوعات مختلف رایزنی کردند.

بهرامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بر مسجد باقر العلوم در کابل، این حادثه را محکوم کرد و تروریسم و افراط‌گرایی را چالش اصلی کشورهای منطقه خواند.

وی همچنین ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور افغانستان و ایران در زمینه‌های مختلف، از تلاش‌های دولت وحدت ملی مبنی بر تسریع روند کار کمیته گزینش کمیساریای کمیسیون‌های انتخاباتی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که تسریع این روند بتواند با برگزاری انتخابات همراه شود.

دانش معاون رییس‌جمهور افغانستان هم ضمن قدردانی از همکارهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان، افراط گرایی و تروریسم را یکی از چالش‌های اصلی در منطقه خواند و گفت که مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری های جدی و همگرایی منطقه‌ای ممکن نیست.

دانش درباره انتخاب کمیساریای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز  اظهار داشت: این فرآیند در یک مکانیسم شفاف و با در نظرگرفتن معیار‌های لازم، به پیش رود و به زودی اعضای کمیسیون‌های انتخاتی تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار