بین المللی کردن دانشگاه سیاست های راهبردی دانشگاه امیرکبیر

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: بین المللی کردن دانشگاه جزو سیاست های راهبردی دانشگاه امیرکبیر است و برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت گرفته است و نسبت به جذب اساتید و دانشجویان خارجی اقدام می کنیم.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تبدیل شدن به دانشگاهِ نسل سوم و ارتباط با صنعت یکی از اهداف اصلی و راهبردی در دانشگاه است.

وی ادامه داد: باید از علم محصول و از محصول، ثروت به دست آورد و به همین دلیل امروز نسل سوم دانشگاه‌های کشور کارآفرین محورشده‌اند.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد:به دنبال این هستیم که دانشگاه نسل سوم در ارتباط نزدیک با صنعت و کار آفرینی قرار بگیرند. 

وی تربیت نیروی انسانی که تنها توانایی اش پیوستن به بدنه اجرایی کشور باشد را رویه ای غلط توصیف کرد و افزود: دانشگاه نسل سوم نیروهایی تربیت می کند که بتوانند خود کارآفرین و در ارتباط با صنعت باشند، بنابراین رسیدن به این دانشگاه جزو اولویت ها اصلی ما است.

معتمدی تصریح کرد: در اقتصاد دانايي‌محور، موفقيت دانشگاه‌ها، به توانايي آنها در ايجاد ارزش براي صنعت و مديريت بر آن‌ها در قالب عرضه دارايي‌هاي دانشي و تكنولوژيكي از طريق ارائه خلاقيت‌ها و نوآوري‌ها با استفاده از مقالات، تحقيقات، اختراعات، ابتكارات است. 

وی گفت: ساختار فعلی دانشگاه های کشور ناکارآمد است و برای ضرورت تغییر این ساختارها و جایگزین کردن ساختارهای نوین مبتنی بر نسل سوم دانشگاه ها باید پیش از بیش تاکید کرد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت به دليل اثرات و پيامدهاي بسيار مثبت آن در ايجاد رشد و توسعه پايدار جوامع و به خصوص توليد دانش و تكنولوژي‌، از شاخص‌هاي تعيين كننده سطح توسعه يافتگي كشورها به شمار مي‌آيد.  

معتمدی بر افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: همکاری دانشگاه و صنعت از مصادیق توافقهای قراردادی است که در خصوص فعالیتهای علمی و پژوهشی و شرکتهای تجاری صورت می‎گیرد که این همکاری معمولاً با هدف دستیابی به توان علمی دانشگاه و تجربه‎های صنعت و استفاده از آنها انجام می شود. 

وی یادآورشد: بین المللی کردن دانشگاه جزو سیاست های راهبردی دانشگاه امیرکبیر است و برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت گرفته است و نسبت به جذب اساتید و دانشجویان خارجی اقدام می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار