حال و هوای اربعین در دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور

مدیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از برنامه دانشجویان خارجی دانشگاه‌ها در شب اربعین خبر داد.

حال و هوای اربعین در دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور
محمد صمد جباری مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:نشست تبیین قیام امام حسین(ع) و عاشورا برای دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور در شب اربعین در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سلسله نشست ها هرساله برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می‌شود درحال حاضر هم  این نشست‌ها در دانشگاه‌های شهید بهشتی، الزهرا(س) و امیرکبیر و برخی از دانشگاه ها برگزار شده است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم بیان کرد:برگزاری این سلسله نشست ها و تبیین قیام امام حسین(ع) و عاشورا برای دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور  از برنامه هایی است که این کارگروه فرهنگی برای دانشجویان غیرایرانی برنامه ریزی کرده ایم برگزار می شود. 

جباری تصریح کرد:دراین سلسله نشست ها که ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور است چند نفر از دانشجویان غیر ایرانی به فرهنگ عاشورا  می پردازند و یک سخنران اصلی هم در این مراسم سخنرانی و به بیان عاشورا می پردازد.

وی افزود:در شب اربعین این نشست در دانشگاه اصفهان و در شب ۲۸ صفر مصادف با رحلت رسول اکرم (ص) و ایام شهادت امام رضا (ع) به عنوان آخرین برنامه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم یادآورشد:هم اکنون  دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در برخی از دانشگاه های داخل از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عراق، ترکیه، چین، ایتالیا، بوسنی، ژاپن و فرانسه و دیگر از کشورها هستند که دارای مذاهب مختلف مسلمان، شیعه، اهل سنت و مسیحی هستند که از این مراسم بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.