زوار: کانادا با نگاه غیر ورزشی به کادر فنی تکواندو ویزا نداد/ به فدراسیون جهانی شکایت می کنیم

مدیر فنی تیم های تکواندو نوجوانان کشور گفت: کانادا بنابر دلایلی غیرورزشی به کادرفنی تکواندو برای حضور در رقابت های جهانی نوجوانان ویزا نداد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های جهانی تکواندو نوجوانان با حضور 800 ورزشکار از 110 کشور جهان درکانادا برگزار شد.  پس از 5 روز رقابت فشرده تیم ملی تکواندو دختران و پسران ایران توانستند 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 3 مدال برنز کسب کنند. دختران تکواندوکار ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 برنز در صدر جدول این رقابتها قرار گرفتند. پس از تیم ایران، چین تایپه و روسیه به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند. 

محمدرضا زوار، مدیر فنی تیم های تکواندو نوجوانان کشور در گفت و گو با رادیو ورزش در ارتباط با دلیل همراهی نکردن برخی از اعضای کادر فنی با تیم اعزامی به رقابت های جهانی، گفت: در این مسابقات که برای صلح و دوستی و آشنایی بیشتر ملل انجام می شود، اتفاق نادری افتاد. کشور میزبان کار ناجوانمردانه ای کرد و برای تعدادی از کادر فنی تیم ملی کشورمان در بخش پسران ویزا صادر نکرد؛ متأسفانه مسئولان این کشور به هیچ عنوان به ما اعلام نکردند که ویزا نمی دهیم و می گفتند در حال بررسی است.

زوار اضافه کرد: به علت روابط سیاسی و نداشتن سفارت کشور مقصد در ایران این اتفاق به وجود آمد. ویزاها در 3 مرحله صادر شد، در مرحله اول تیم دختران، مرحله دوم تیم پسران و مرحله سوم بخشی از کادر فنی ویزای خود را دریافت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون ایران، شکایت خود را به طور رسمی به فدراسیون جهانی اعلام کرده است. بنده برای فدراسیون جهانی متأسفم که میزبانی را به کشوری می دهد که نگاهی سیاسی به این مسائل دارد. اگر این اتفاقات نمی افتاد، ورزشکارانمان می توانستند از نظر روحی و روانی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. اگر سرمربی تیم در کنار ملی پوشان بود و می توانست کمک فنی کنند، جایگاه دومی مان حتمی بود. 

مدیر فنی تیم های تکواندو نوجوانان خاطر نشان کرد: تیم نوجوانان کشور، در مجموع توانستند برای نخستین بار عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند که این اتفاق نویدبخش موفقیت ورزشکارانمان در المپیک 2020 است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار