ایلام؛

فعالیت 12 کارگاه آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای دهلران

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران از فعالیت 12 کارگاه آموزشی در این مرکز خبر داد و گفت: این کارگاه ها ویژه کسب مهارت در 2 بخش برادران و خواهران هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مجتبی عنبری  در جریان بازدید سرپرست فرمانداری و امام جمعه دهلران از این مرکز اظهار کرد: این مرکز فنی و حرفه ای بعد از ایلام دومین مرکز مجهز استان است.

وی افزود: سالانه با توجه به امکانات موجود، اساتید مجرب و استقبال کارآموزان بیش از 35 حرفه متنوع در این مرکز به علاقه مندان به صورت رایگان آموزش داده می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: آموزش حرفه هایی مانند جوشکاری تخصصی، مکانیک خودرو، برق خودرو، تعمیر کولر گازی، برق صنعتی برای برادران و حرفه هایی مانند خیاطی، گوهر تراشی، صنایع دستی برای خواهران در این مرکز پیش بینی شده است.

عنبری اضافه کرد: همچنین 15 آموزشگاه آزاد در قالب بخش خصوصی زیر نظر این مرکز در رشته های کامپیوتر، خیاطی، کشاورزی و صنایع غذایی در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

 فرماندار دهلران نیز بر ضرورت اهمیت و نقش آموزش های فنی و حرفه ای به کارآموزان تاکید کرد و افزود: این حرفه ها باید متناسب با ظرفیت های شهرستان باشد.

سید حسینعلی موسوی به نقش فنی و حرفه ای در پیشرفت علمی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار اشاره و گفت: کارآموزان با فراگیری مهارت های لازم قادر به ایجاد کسب و کار در بازار هستند.

وی بر ضرورت تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مرکز تاکید کرد و یادآور شد: به لحاظ کمی و کیفی با توجه به استقبال کار آموزان، آموزش ها باید ارتقا یابد و فضاها نیز تجهیز شوند و امکانات مورد نیاز در اختیار کارآموزان و اساتید قرار گیرد.










انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.