اردبیل؛

نیازهای ورزشی و علمی دانش آموزان استان اردبیل باید تامین شود

استاندار اردبیل بر تامین و رفع نیازهای دانش آموزان به امکانات ورزشی، تامین مکان و محوطه مناسب ورزشی در مدارس، سالن های مناسب و استاندارد و دیگر لوازم ورزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل برپایی المپیادهای مختلف در میان دانش آموزان را زمینه ساز تقویت انس قلبی و روحیه همکاری و تعاون دانسته و افزود: اینگونه برنامه ها به عنوان یکی از کارهای مهم در بخش پرورش فرصت گرانبهایی است که علاوه بر ایجاد شادابی و سلامت جسمانی در میان دانش آموزان با جلوگیری از بروز انواع آسیب های اجتماعی زیان بار سبب تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه می شود.

وی شرکت دادن بیش از 150هزار دانش آموز استان اردبیل در سال تحصیلی گذشته را در المپیادهای علمی و ورزشی یک کار تاثیرگذار و بزرگ دانست که باید با برنامه ریزی مناسب استمرار یافته و علاوه بر سطوح استانی و کشوری برای حضور آنان در المپیادهای جهانی بیش از پیش تلاش شود.

وی با اشاره به موفقیت سه دانش آموز اردبیلی در المپیاد علمی کشوری این حرکت را افتخارآمیز و نقطه آغاز بسیار مناسب برای تقویت افکار کارآفرینی که از پایه های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، دانست.

معاون ورزش و آموزش تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه خواستار میزبانی استان اردبیل برای برگزاری مسابقه های کشوری پسران دانش آموز برای تابستان سال آینده در صورت موافقت استاندار اردبیل شد که استاندار نیز موافقت خود را با این کار اعلام کرد.

در پایان این جلسه از مهسا علایی، آیلین صدیقی و آیدا سپهری سه دانش آموز اردبیلی که در المپیاد علمی موسوم به طرح کاشف رتبه های برتر را به دست آورده اند، با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.