علی نژاد:

جام جهانی تالو تجربه خوبی برای فدراسیون جهانی خواهد بود

رئیس فدراسیون ووشو گفت: جام جهانی تالو مطمئنا تجربه خوبی برای فدراسیون جهانی خواهد بود و باعث ارتقای سطح این رشته می شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با رادیو ورزش درباره مسابقات جام جهانی تالو که در حال برگزاری است گفت: رقابت های جام جهانی تالو از امروز در شهر فوژوی چین آغاز شده است. 

برگزاری جام جهانی تالو، سال گذشته در هیات رییسه فدراسیون جهانی پایه ریزی شد. این تصمیم با هدف ارتقای رشته تالو اتخاذ شد. در هر فرم 8 نفر برتر جهان حضور دارند. مسابقات فشرده و تنگاتنگ است. 

این رقابت ها مطمئنا تجربه ای خوبی برای فدراسیون جهانی خواهد بود. در روز اول ووشوکاران کشورمان موفق شدند دو مدال برنز و یک مدال نقره کسب کنند. فردا نیز تالوکاران ایرانی در 6 فرم مسابقه می دهند. 

وی افزود: امیدواریم با برگزاری جام جهانی تالو، در این رشته پیشرفت بیشتری داشته باشیم. عملکرد تالوکاران ایرانی در روز اول این رقابت ها از رقابت های جهانی بهتر بوده است. ضمن این که کسب مقام دوم جهان در تالوی جوانان که یک ماه پیش در بلغارستان بدست آمد، نوید بخش روزهای خوب برای تالوی ایران است. 

رئیس فدراسیون ووشو درخصوص عقب ماندگی رشته تالو نسبت به ساندا در ایران تصریح کرد نزدیک به 5 هزار ووشوکار بیمه شده در کشور وجود دارد. حدود 90 درصد این ورزشکاران در بخش ساندا فعالیت دارند. مشکل اصلی این رشته حضور تعداد کمی از ورزشکاران است که انتخاب بهترین ها را مشکل می سازد. ضمن این که باید در بخش تالو دانش فنی مربیان افزایش یابد. از ده سال گذشته که به این رشته پا گذاشتم، حضور مربیان چینی در ووشوی ایران پررنگ بوده است.

علی نژاد خاطر نشان کرد از استعدایاب ها خواسته ایم استعدادهای تالو را در میان ژیمناستیک کاران جست و جو کنند. جنس تالو همان جنس ژیمناستیک است. برای پیشرفت تالو باید به وضعیت ژیمناستیک نیز توجه کرد که البته وضعیت ژیمناستیک نیز مطلوب نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.