اهواز؛

نیاز به مسیری اورژانسی در مرز چذابه

معاون درمان وزارت بهداشت بزرگترین مشکل موجود در مرز چذابه راه انتقال و مواصلاتی دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: اکنون در مرز چذابه هم ورود زائران از زیارت کربلا را داریم و اینکه خروج به سمت عتبات هم داریم.

وی افزود: در مجموع خدمات بهداشتی و درمانی کامل است و گروه بهداشت بر ورود افراد به مرزها نظارت می کنند. اگر با سندروم های تنفسی یا گوارشی برخورد کنند آن مورد را در مرکز بهداشت ورودی مرز بررسی، نمونه گیری انجام و آموزش های لازم را ارائه نیز ارائه می دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه اگر درمانی لازم بود آن را به بیمار توصیه می کنند، همکاران اورژانس در اینجا با استعداد گسترده ای مانند اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه و دندانپزشکی سیار، تزریقات، پزشک و دارو حضور دارند.

آقاجانی تصریح کرد: مراجعان بسیار زیاد هستند ولی همه خدمات به خوبی در حال انجام است و اگر بیمار نیازمند بستری باشد به سوسنگرد اعزام می شود تا ادامه درمان انجام شود.

وی با بیان اینکه مجموع خدمات رسانی ها در این مرز مطلوب و مشکل خاصی یا کمبودی نیز وجود ندارد، گفت: همکاران من در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس علاقمند پای کار هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: علوم پزشکی اهواز و سایر واحدهایی که از سراسر کشور هستند با علاقه به امام حسین(ع) فعال بوده و به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

آقاجانی بیان کرد: شرایط را در محیط مشاهده کردم و تدارکات بهداشتی و درمانی برای برگشت زائران به خوبی فراهم شده است.

وی انتقاد کرد: بزرگترین مشکل موجود در مرز چذابه راه انتقال و مواصلاتی است و نیاز هست تا مسیر اورژانسی برای دسترسی پایگاه اورژانس در مرز به بیمارستان سوسنگرد وجود داشته باشد تا بیماران را خارج از ترافیک سنگین، به موقع و با سرعت انتقال داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه مشکل بعدی زیرساخت های فیزیکی است، اینجا چادرها برپا شدند و خدمت رسانی انجام می شود ولی زیرساخت ها مناسب نیست، خبر داد: قرار شد با کمک مسئولان استانی یک پایگاه ثابت برای اورژانس راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.