اردبیل؛

اجرای ۲۶۶ طرح ملی و مستقل و ۳۲ طرح خاص کشاورزی در اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از اجرای بیش از ۲۶۶ طرح ملی و مستقل و ۳۲ فقره طرح خاص طی دو سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین کربلایی خیاوی افزود: اجرای بالغ بر ۲۶۶ طرح ملی و مستقل و ۳۲ فقره طرح خاص در استان، تألیف سه عنوان کتاب، تدوین۴۰ مورد مقاله علمی و پژوهشی، ارائه ۹۷ مقاله فنی و تخصصی در همایش ها و کنفرانس های علمی از فعالیت های محققان و متخصصان این مرکز در طی دو سال گذشته بوده است.

وی گفت: فعالیت های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی با هدف کمک به معیشت کشاورزان، افزایش تولید و پایداری تولید مصورت می گیرد، بنابراین نتیجه تحقیقات باید روی معیشت کشاورزان تاثیر گذار باشد، راندمان تولید را افزایش دهد و موجب حفظ آب و خاک شود.

کربلایی خیاوی افزود: علاوه بر این ها این مرکز مشارکت در معرفی ارقام مختلف محصولات زراعی شامل گندم با ارقام قابوس، حیدری و هشترو و صائین را در کارنامه فعالیت های کاری خود دارد و از طرف دیگر در جو رقم جلگه، پنبه رقم ساجدی، سویا رقم کوثر، عدس رقم بیله سوار نیز فعالیت های شاخص و مثمر ثمری را انجام داده است.

وی افزود: احیاء و تکمیل کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور به تعداد ۲۲۳ گونه زراعی، انتقال جنین شترهای دو کوهانه به تک کوهانه، شناسایی بیماری زنبور عسل، کنترل کرم غوزه پینه، معرفی کنه کش های دالیلا و فلومایت و معرفی علف کش های لوماکس، اورست و اوتلووریما از جمله دیگر فعالیت های شاخص این مرکز به شمار می رود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، ملی ، مستقل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.