اردبیل؛

پرداخت بیش از 76 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۳۰ واحد تولیدی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی بخش کشاورزی و صنایع تبدیلیبا حضور مسئولان و رؤسای بانک های عامل و مدیران دستگاه های اجرایی و تولید کنندگان استان گفت: به منظور رونق تولید بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی تعداد ۴۸۶ طرح با اعتبار ۳۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد ۱۴۵ طرح برای عقد قرار داد با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون برای تعداد ۱۳۰ واحد نزدیک به ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای تعداد ۲۰۳ طرح مهم در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به
بانک های عامل معرفی شده است که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها نیز
۱۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تعداد طرح هایینیز که توسط متقاضی هنوز تأمین وثیقه نشده و انصراف داده اند و پیگیر اجرا نیستند، ۱۳۸ مورد است.

سروی افزود: ۳۹ درصد از طرح هایی که تاکنون به بانک های عامل معرفی شده است منجر به عقد قرار داد شده است و برای ۳۴درصد از این طرح ها نیز اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: بانک های کشاورزی، ملی، صادرات و توسعه تعاون بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بر عهده داشته اند.

سروی گفت: از ۱۳۰ طرح که درسطح استان در دست اجراست، ۵۰ طرح با اشتغالزایی ۲۶۳ نفر در شهرستان اردبیل اجرا می شود که از این لحاظ این شهرستان مقام اول را در بین شهرستان های استان از لحاظ تعداد طرح، اشتغالزایی و میزان جذب اعتبار به خود اختصاص داده است که شهرستان سرعین نیز با اجرای سه طرح و اشتغالزایی شش نفر کم ترین سهم را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با احتساب سهم آورده سرمایه گذار و میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ها برای ۱۳۰ طرح مجموعاً ۹۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.