خاطرات سید موسی در «قصه‌های خانواده» از شبکه افق

مستند «فرزندان خانواده» با موضوع جنایات رژیم بعث عراق در دوران صدام و با نگاهی به پیاده روی عظیم اربعین حسینی، پنجشنبه 27 آبان از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «قصه های خانواده» درباره حمله نیروهای ارتش بعثی به خانه سادات عمیدی در سال 1983 است؛ در آن صبح دردناک، نیروهای دولتی از دو ناحیه به خانه آنها هجوم آوردند.

سید و فرزندانش چند ساعت در مقابل بعثی ها مقاومت کردند و توانستند چهار نفرشان را به هلاکت برسانند؛ بعثی ها عقب نشینی کردند ولی دو ساعت بعد بازگشتند و جاده منتهی به خانه آنها را بستند.

سادات تصمیم گرفتند فرار کنند چون با اینکه همه آنها را دوست داشتند ولی در هنگام درگیری کسی حاضر به کمک نشد.

در این فیلم شاهد روایت این حوادث از زبان فرزند سید موسی عمیدی هستیم؛ او از آن صبح غم انگیز می گوید و اینکه چه شد که پدرش تنها به جنگ بعثی ها رفت و جلوی چشمش، فرزندانش شهید شدند؛ او به این دلیل مورد غضب صدام قرار گرفته بود که جنگ با ایران را قبول نداشت و اجازه نمی داد پسرانش به جبهه جنگ با ایران بروند.

در بخشی دیگر از این فیلم، به پیاده روی عظیم اربعین و پذیرایی عراقی ها از زائران پیاده پرداخته می شود.

مستند «قصه های خانواده» کاری از وحید چاووش، پنجشنبه 27 آبان ساعت 19:00 و تکرار آن ساعت های 9:30 و 14:30 روز بعد به روی آنتن شبکه افق می رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار