اهواز؛

ورود زائرین غیر مسلمان اربعین به اندیمشک

روزانه بیش از 50 اتوبوس وارد موکب مرکزی شهرستان اندیمشک در مقبره شهدای گمنام شده و از خدمات خادمین اهل بیت (ع) برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسئول موکب‌های مردمی اندیمشک گفت: از ابتدای آغاز حرکت عظیم معنوی اربعین زائرین غیر مسلمان نیز به این آیین ویژه پیوسته اند.

حجت الاسلام و المسملین علی رضا حسین پور، اظهار داشت: امسال مردم اندیمشک و با همکاری بخش‌های مختلف شهری خدمات مورد نیاز زائرین را با تمام توان و بسیج خدمات و تجهیزات خود میزبان زائرین اربعین از سرتاسر کشور و جهان شده‌اند.

مسئول موکب‌های مردمی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت در تمامی ورودی‌ها و مسیرهای ارتباطی برون شهری اندیمشک، موکب‌های پذیرایی و مکان ویژه استراحت زائرین آماده سازی و تجهیز شده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: هم چنین با توجه به گسترش حضور زائرین و علاقه مندان سالار شهیدان، حضور زائرین غیر مسلمان در این آئین و موکب‌های مردم اندیمشک در مسیر تردد عزاداران امام سوم شیعیان از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین پور بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، روزانه بیش از 50 اتوبوس وارد موکب مرکزی شهرستان اندیمشک در مقبره شهدای گمنام شده و از خدمات خادمین اهل بیت (ع) برخوردار می‌شوند.

وی افزود: هم چنین تا کنون بیش از 16 کاروان غیر مسلمان و زائر اربعین غیر ایرانی وارد موکب‌های مردمی شهرستان اندیمشک شده‌اند و این حجم جمعیتی بیانگر گسترش فرهنگ حسینی در جهان است.

مسئول موکب‌های مردمی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که بیش‌ترین جمعیت زائرین غیر ایرانی اربعین مربوط به دو کشور افغانستان و پاکستان هستند، عنوان کرد: روز گذشته نیز دو کاروان غیر مسلمان شامل پیروان ادیان یهود و مسیحی نیز به جمع زائرین اهل بیت (ع) پیوسته و از محورهای مواصلاتی اندیمشک به مرزهای کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.