سمنان؛

همایش بزرگ لبیک یا حسین (ع) در سمنان برگزار می شود

همزمان با اربعین ،همایش بزرگ عزاداران حسینی با عنوان 'لبیک یا حسین' (ع) در جوار بارگاه امام زاده یحیی ابن موسی (ع) سمنان برگزار می شود.

همایش بزرگ لبیک یا حسین (ع)  در سمنان برگزار می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ در این تجمع که در اطراف آستانه مقدسه امام زاده یحیی ابن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) برگزار می شود، هزاران نفر از مردم ولایت مدار سمنان در فضایی معنوی و حزن آلود به سوگواری پرداخته و با قرائت زیارت اربعین عشق ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می کنند.

در تجمع لبیک یا حسین (ع) سمنان، هیات ها و دسته های عزاداری پس از حرکت از مساجد و تکایای خود، با اجتماع در این مکان آیین عزاداری اربعین حسینی را با شکوه فراوان برگزار می کنند.

عزداران سیاهپوش حسینی در این همایش با سینه زنی و نوحه خوانی در غم اربعین شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا اشک ماتم می ریزند و با میلیون ها نفر راهپیمایان بزرگ کربلای حسینی همنوا می شوند.

مداحان اهل بیت و نیز سخنرانان در این آیین پرشکوه ضمن بیان مصائب حضرت امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت به بیان اهمیت اربعین حسینی و نیز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه قیام عاشورا می پردازند.

در این تجمع که در خیابان های آستانه، ابوذر و اطراف امام زاده یحیی ابن موسی (ع) سمنان برپا می شود در فضایی همراه با شور و حال حسینی زیارت اربعین قرائت و آیین سینه زنی یکپارچه توسط سوگواران برگزار شود.

به مناسبت اربعین حسینی مردم سایر شهرها و بخش های استان سمنان نیز یکپارچه سیاهپوش شده و آیین های سوگواری حسینی را در فضایی معنوی برگزار می کنند.

به همین مناسب در نقاط مختلف استان سمنان آیین های عزاداری و گرامیداشت اربعین حسینی در تکایا و حسینه ها برگزار می شود و مردم مومن و ولایت مدار این استان با پخت انواع غذاهای ندری از جمله حلیم عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می کنند.

انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.