نگرانی آلمان از دخالت احتمالی روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور

رئیس آژانس اطلاعات آلمان از دخالت احتمالی روسیه در انتخابات پارلمانی سال آینده این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فایننشال تایمز، مقام‌های امنیتی آلمان امروز نسبت به مداخله احتمالی روسیه در انتخابات پارلمانی سال آینده این کشور، هشدار دادند.

«هانس گئورگ ماسین» رئیس آژانس اطلاعات آلمان موسوم به «BfV» از تلاش کرملین برای نفوذ بر افکار عمومی و فرایند تصمیم‌ گیری دراین کشور، ابراز نگرانی کرد.

اظهار این مقام ارشد آلمانی در حالی به میان آمده که هفته گذشته «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز از حملات اینترنتی روسیه در انتخابات آتی پارلمانی این کشور خبر داده بود.

بر این اساس، سیاستمداران آلمانی دامنه ‌ای از خطرها چون سرقت یارانامه‌ها، وبگاه‌ها و حمایت از تظاهرات ضد دولتی و حمایت سیاسی روسیه از احزاب عوام گرای این کشور را پیش بینی می‌ کنند.

«ماریلوس بک» کارشناس امور روسیه و از اعضای حزب سبز آلمان در ماه جاری گفت: واقعیت این است که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده و این باید هشداری برای آلمان باشد.

ماسین رئیس آژانس اطلاعات آلمان در گفتگو با رویترز گفت: ممکن است این مسئله سال آینده رخ دهد و ما نگران این مورد هستیم. تصور می‌ کنیم که این تهدید ترکیبی از تاثیرگذاری بر افکار عمومی و فرایندهای تصمیم گیری است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار