بلاتکلیفی طرح تولید برق با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: طرح ساخت نیروگاه تولید برق با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی مسکوت مانده است.

بلاتکلیفی طرح تولید برق با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی افزود: با آنکه سال گذشته با سرمایه گذاران خارجی  برای تامین سه  هزار مگاوات برق به توافق رسیدیم اما متاسفانه این طرح نیز از سوی تهران، تقسیم بندی و مثل گوشت قربانی بین استان های مختلف توزیع شد.
 به گفته وی برخی در تهران برای اجرا و توسعه طرح های زیر بنایی  مانند ساخت نیروگاه های جدید و نو از طریق جذب سرمایه های خارجی سنگ اندازی می کنند و این درحالی است که برای اجرای  طرحهای های بزرگ صنعتی با مشکل تامین برق رو به رو هستیم .
پورمهدی اظهار کرد : در دیداری که با وزیر نیرو در این خصوص داشتیم وی قول مساعد داد تا نیروگاه های هریس، سهند و صوفیان با ظرفیت تولید دو هزار مگاوات برق ساخته شود که البته به دلیل تامین نشدن گاز مصرفی نیروگاه صوفیان، این طرح نیز فعلا بلاتکلیف است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درباره طرح ساخت آزاد راه تبریز - بازگان با مشارکت سرمایه گذار خارجی گفت : سنگ اندازی در باره طرح ساختبلاتکلیفی طرح تولید برق با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی بزرگراه تبریز - بازرگان هم که قرار بود با مشارکت یک سرمایه گذار خارجی احداث شود مانع از عملیاتی شدن این طرح شد.
پورمهدی خاطرنشان کرد :   قرار بود توسط همان سرمایه گذار افزون بر 5 هزار میلیارد ریال سرمایه جذب کشور شود و از قبل اجرای این طرح صدها فرصت شغلی ایجاد شود و بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی را رونق دهد.
 کلنگ  آزاد راه تبریز- بازرگان به طول 253 کیلومتر 30 اردیبهشت پارسال  به زمین زده شد.
 این آزادراه قرار بود به طور مشارکتی و به نسبت 65 درصد شرکت ترکیه ای و 35 درصدی ایران ساخته  شود.
اعتبار پیش بینی شده این طرح 58 هزار میلیارد ریال و قرار بود در مدت پنج سال اجرایی  شود.  
 چندی پیش استاندار آذربایجان شرقی هم گفته بود :  متاسفانه در یک و نیم سال گذشته با وجود پیگیری های مکرر این سرمایه گذاران ، هنوز مجوز شروع عملیات اجرایی نیروگاهها و آزاد راه تبریز - بازرگان صادر نشده است .
به گفته اسماعیل جبارزاده  بدنه کارشناسی وزارتخانه ها با روند سرمایه گذاری در استان ها همراهی نمی کند .

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار