یزد؛

فعالیت یکهزار و 480نفردر شرکتهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری

یکهزار و 480 نفر به طور مستقیم در شرکتهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ داریوش پورسراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد با تبیین فعالیتهای 15 ساله این مرکز گفت: تاکنون 627 شرکت در مراحل مختلف از جمله فعالیت در مراکز نوآوری، رشد و دانش بنیان از حمایتهای پارک علم و فناوری بهره مند شده اند.
 پورسراجیان  شمار شرکتهای دانش بنیان زیرمجموعه این مرکز را 187 شرکت عنوان کرد و افزود: معافیت مالیاتی این شرکتها 118 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: تشخیص دانش بنیان بودن شرکتهای متقاضی معافیت مالیاتی با پارک علم و فناوری است و بانکها نباید در این خصوص ورود کنند.

وی با بیان اینکه اکنون یکهزار و 480 نفر به طور مستقیم در شرکتهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت می کنند، تصریح کرد: اشتغالزایی در پارک علم و فناوری با حدود یک دهم هزینه اشتغال پایدار صورت گرفته است.

پورسراجیان مجموع اعتبارهای دولتی اختصاص یافته طی 15 سال فعالیت پارک علم و فناوری یزد را چهار میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: تاکنون 100 مورد ثبت اختراع در این مرکز صورت گرفته که از این تعداد، حدود 20 مورد تجاری سازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تببین توازن نداشتن عرضه و تقاضای فناوری در کشورمان گفت: در برخی مواقع در صادرات فناوری موفق تر هستیم و امیدواریم مسئولان اقتصادی در حوزه صنعت به تقاضای فناوری کمک کنند.

وی افزود: فعالیت و تقویت شرکتهای دانش بنیان در پارک‌ های علم و فناوری نشانه بارز حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری مبتی بر نیروی انسانی و نیازمند دسترسی به موقعیتهای شهری متناسب با نوع فعالیت خود است ادامه داد: پارکهای علم و فناوری با هدف بازگشت کسب و کار از حاشیه به درون شهر در مرکز شهرها مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تبیین اهمیت توجه به موضوع آب در این استان که با بحران خشکسالی مواجه است گفت: مرکز توسعه فناوری های آب از سال 1393 راه اندازی شد و فعالیتهای مطلوب علمی و فناوری در راستای کاهش مصرف آب در حوزه های صنعت و کشاورزی از جمله سیستم های هوشمند آبیاری صورت گرفت.

پورسراجیان خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری از ابتدا و در بین دانش آموزان در فرایند نوآوری و توسعه فناوری مبتنی بر نوآوری حمایت می کند.

وی، انجام مطالعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد، عضویت در انجمن آسیایی و بین المللی پارک های علم و فناوری، ارایه ایده راه اندازی دفتر بنیاد نخبگان و صندوق های حمایت از نوآوری در استانها، بازدید مسئولان شرکتهای دانش بنیان از شرکتهای خارجی را از جمله فعالیتهای مهم پارک علم و فناوری استان یزد اعلام کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار