یزد؛

رونمایی ازکتاب یزد، یادگار تاریخ

ازکتاب یزد، یادگار تاریخ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابسرای ملک برگزار شد، از حسین مسرت به عنوان یکی از پژوهشگران و اساتید گمنام و متواضع استان نام برد.

غیاثی ندوشن افزود: مسرت حلقه‌ وصل نویسندگان، محققان و پژوهشگران یزدی ‌تبار محسوب می شود و برای این استان و به خصوص تاریخ این دیار، یک نعمت است.

وی ادامه داد: اگر مسرت به بسیاری از افراد یزدی تبار نمی ‌پرداخت، شاید هرگز متوجه نمی‌شدیم که این افراد اصالت یزدی دارند؛ از جمله این افراد می ‌توان به اخوان ثالث که سال گذشته در یزد آیین نکوداشتی برای وی برگزار شد، اشاره کرد.

غیاثی با تببین اعتبار ویژه‌ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار فاخر، در رابطه با حمایت از نسخه‌های بعدی 'یزد، یادگار تاریخ' به نویسنده‌ این اثر قول مساعدت داد.

کتاب یزد یادگار تاریخ، گنجینه‌ای است که از پس 25 سال تحقیق و تفحص مستمر در مستندات اصیل و تاریخی ایران و به دست پژوهشگری حسین مسرت، گردآوری و تألیف شده است.

 کتاب یزد، یادگار تاریخ مجموعه مقاله های یزدشناسی حسین مسرت با مقدمه ‌ای از زنده یاد ایرج افشار در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد رونمایی شد.

این کتاب توسط نشر دف در قطع رحلی و در ٥٧٠ صفحه منتشر شده است.

افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در 110 کتابخانه استان یزد وجود دارد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.