تبریز؛

برگزاری سوگواره 'خامس آل عبا' در آذربایجان شرقی

پنجمین سوگواره ملی، فرهنگی، مذهبی 'خامس آل عبا' در کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این سوگواره در دو بخش ویژه و عمومی و با هدف بزرگداشت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و ترویج و تبیین سیره آن حضرت، تعمیق شناخت واقعی اهل بیت علیهم السلام، زمینه سازی برای شناسایی استعدادهای نهفته علاقمندان و دوستداران اهل بیت برگزار خواهد شد.

بخش عمومی این سوگواره شامل خلاصه نویسی سخنرانی های عاشورایی است که علاقمندان برای شرکت در این بخش می توانند به دلخواه یک یا چند سخنرانی را از دهه دوم محرم تا پایان صفر در مساجدی که در آن حضور داشته اند تهیه و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

آثار ارسالی باید کوتاه و منسجم بوده و نکات دستوری در نگارش آن رعایت شود، مطالب ارسالی در قالب word یا pdf در ٢٠ سطر و یک صفحه 4A تنظیم شود، ذکر نام سخنران، موضوع سخنرانی و مسجد محل سخنرانی همراه متن ارسالی ضروری است.

سخنرانی ها با موضوع بیان سیره و فضائل اهل بیت به ویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام)، حضرت زین العابدین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها)، تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) و لزوم تکریم از شهدای مدافع حرم، لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه این فریضه در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت و جایگاه آن در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

همچنین در بخش طراحی پوستر عاشورایی نیز متقاضان در تکنیک اثر آزاد هستند، ارائه پوستر در سایز ٥٠ در ٧٠ با کیفیت ٣٠٠ و در فرمت های jpg ، tif قابل قبول است و هر شرکت کننده می تواند حداکثرسه اثر برای داوری ارسال کند.

به آثاری که در مسابقات دیگر شرکت داده شده اند ترتیب اثر داده نخواهد شد و دبیرخانه سوگواره حق چاپ آثار در قالب های مختلف را برای خود محفوظ می دارد، لذا ضروری است برگزیدگان این بخش فایل باز اثر را پس از اعلام اسامی نفرات برگزیده به دبیرهانه ارسال کنند.

پوسترهایی که با موضوع نقش مساجد در تعمیق و گسترش سیره اهل بیت(علیه السلام) به ویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام)، حضرت زین العابدین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها)، نقش مساجد در جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی و مذهبی با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) نقش مساجد در ترویج عزاداری های صحیح و سفارش شده از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) و نقش مساجد در پیوند هنر و معنویت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) از امتیاز بیشتری برخوردار است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ١٠ آذر ماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این همایش واقع در دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال کنند.

داوری آثار رسیده به سوگواره از ١١ تا ٢٠ آذر خواهد بود و اسامی برگزیدگان ٢٧ آذر همزمان با میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) اعلام می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.