مشهد؛

ضرورت ارائه راهکار بومی برای مواجهه با آسیب های فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ارائه راهکارهای بومی برای مواجهه با آسیب های فضای مجازی ضرورت دارد

ضرورت ارائه راهکار بومی برای مواجهه با آسیب های فضای مجازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در سومین جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: لازم است شورای جوانان معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی با احصا سیاست های ملی، بررسی پژوهش های انجام گرفته در این حوزه، انجام تحلیل ثانویه و فراتحلیل با تمرکز بر موضعات استان نتایج را به هیئت اندیش ورز که متشکل از اندیش مندان و نخبگان حوزه ی مطالعات اجتماعی می باشد ارائه کنند.
وی گفت: در دنیای واقعی براساس سنت ها و قواعد و قرار داد های اجتماعی جامعه توانسته به یک تعریف متعارف از حوزه ی ارتباط انسانی برسد؛ اما در فضای مجازی، دنیا مواجه با هنجار های تاره متولد شده است که گویا دچار نوعی اشفتگی در این حوزه شده ایم.
حسینی افزود: فرق ویژه دنیای مجازی با دنیای واقعی سرعت وفراگیری است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و تبدیل به بزرگترین جهان ارتباط انسانی شده است. که به صورت دیجیتال خاصه، همه ی جوانان را در بر گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بهر حال در کنار دو دنیای فیزیکال و أیده ال امروز، دنیای سوم دیجیتال متولد شده است و اعتیاد به فضای مجازی یکی از آفت های بزرگ و همه گیر و به سرعت در حال شیوع این دنیا است که باید برای این مهم برنامه های پیشگیرانه و راهبرد های مواجهه ترسیم کرد.
وی گفت: دنیای دیجیتال از سه جهت آسیب زاست اول این فضا می تواند به عنوان ابزار اسیب رسان دوم به عنوان محتوای اسیب زننده و سوم اینکه به عنوان اعتیاد ارتباطی تحت عنوان اعتیاد مجازی سایبری و دیجیتالی عمل کند.
حسینی افزود: آسیب های ناشی از اعتیاد، بر روان و رفتار آدمیان تاثیر مخربی داشته که می توان به افسردگی، فردگرایی و گسست روابط خانوادگی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: مشکل پیش روی ما علاوه بر ابزار های تولید شده در حوزه ارتباطات، محتوای تبادل شونده در آن است که ما را تهدید می کند و جامعه را آبستن آسیب های مختلف کرده است.
انتهای پیام//آ.ج




برچسب ها: ضرورت ، راهکار ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.