نماینده ایتالیایی: هزاران نفر در ایتالیا در پی تحریم‌های روسیه بیکار شده‌اند

یک نماینده پارلمان ایتالیا با بی‌فایده توصیف کردن تحریم‌های اروپا علیه مسکو، اعلام کرد در پی این محدودیت‌ها، هزاران نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک نماینده پارلمان ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد در نتیجه تحریم های غرب علیه روسیه دهها هزار نفر در ایتالیا بیکار شده اند. 

«ویتو پتروچلی،» نماینده پارلمان و رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا، در کنفرانسی خبری گفت تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب شده است تا بیش از 200 هزار نفر از کارکنان شرکت های ایتالیایی بیکار شوند. 
 
وی افزود: «به اعتقاد من تصمیم برای تحریم روسیه اشتباه بود. منافع و حقوق شرکت های ایتالیایی بیش از منافع شرکت ها و کارکنان آنها در هر کشور اروپایی دیگر متضرر شده است.» 

پتروچلی گفت: «به دنبال اعمال تحریم ها، بسیاری از شرکت های ایتالیایی مناسبات خود را با شرکای روس از دست داده اند و این تحریم ها بی فایده است. شرکت های ایتالیایی هفت میلیارد یورو متضرر شده و بیش از 200 هزار ایتالیایی نیز از سال 2014 میلادی شغل خود را از دست داده اند.» 

«میرلا لوچی،» دیگر عضو جنبش پنج ستاره ایتالیا، نیز گفت نمایندگان پارلمان این کشور بارها از نخست وزیر خواسته اند تا این تحریم ها را لغو کنند، اما دولت همچنان درخواست های آنها را نادیده می گیرد و نمایندگان معتقدند تحریم ها باید هرچه سریعتر لغو شود؛ اما این کشور نمی تواند اقدامی در این زمینه به عمل آورد. 

وی افزود ایتالیا در جایگاهی قرار ندارد که تحریم ها علیه روسیه را لغو کند. 

اتحادیه اروپا اول اوت سال 2014 میلادی تحریم هایی را علیه روسیه وضع کرد و ماه ژوئیه تحریم ها علیه این کشور را به مدت شش ماه دیگر و تا 31 ژانویه سال 2017 تمدید کرد. 

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا ممکن است اواخر دسامبر بار دیگر تصمیم به تمدید تحریم ها علیه روسیه بگیرند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار