مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبرداد؛

اجرای طرح خادم درآذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی گفت: بااجرای طرح خانواده آماده درمخاطرات با عنوان طرح خادم ،خانواده‌ها در برابرحوادث غیرمترقبه آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن محمودی اصل زاده در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ با اجرای طرح خانواده آماده درمخاطرات با ارائه آموزش کمک‌های اولیه، ۳۰ درصدخانواده‌های کل کشور در برابرحوادث غیرمترقبه آماده می شوند.

وی اظهار داشت: در قالب این طرح در استان، امدادگرانی که تحت آموزش تخصصی قرار گرفته‌اند از دی ماه امسال با حضور در درب منازل، کمک های اولیه در زمان وقوع حوادث را به خانواده ها آموزش می دهند.

وی اظهارکرد: هدف از برگزاری این آموزش ها این است که مردم نسبت به مخاطراتی که آنها را تهدید می کند به فهم و درک بیشتر و عمیقتری برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: هم اکنون پزشکان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی در آیین پیاده روی کربلا و در کنار زائران حضرت سیدالشهدا(ع) قرار داشته و به آنها خدمت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزایش پایگاههای امدادی ومراکز اورژانس، استاندارد سازی وبه روز رسانی تجهیزات امدادی افزایش تیم های واکنش سریع وآموزش تخصصی امداد ونجات را از جمله برنامه های ذکر کرد که در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

محمودی اصل زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر با قشر آسیب‌پذیر جامعه در ارتباط است اگر این مجموعه در راستای اهداف و اصول ترسیم شده خود حرکت کند فعالیت‌هایش بسیار مفید و اثربخش خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تامین سلامت و احترام وصلح و دوستی انسان ها از اهداف و رویکرد فعالیتهای جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

وی از وجود ۴۲۱ کانون در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این کانون‌ها شامل کانون های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و حتی فارغ التحصیلان بوده و با توجه به وجود کانون دانش‌آموزی در مدارس این خود ظرفیت بزرگی برای تقویت روحیه بشردوستی آنها ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول حضور خیرین و نیکوکاران در جمعیت هلال احمر را ضروری و دانست و بیان کرد: هلال احمر از مشارکت خیرین و نیکوکاران در امور خیرخواهانه و بشر دوستانه استقبال می کند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از افزایش پایگاه‌های امداد و نجات و در استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن، مراکز اورژانس آذربایجان‌غربی به روز رسانی و استانداردسازی می شود.

وی در ادامه به افزایش نیروی امدادی متخصص اشاره کرد و افزود: ایجاد و گسترش تیم های امدادی واکنش سریع در این راستا در دستور کار است

انتهای پیام/ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.