بهترین های المپیک ریو 2016 انتخاب شدند

در نشست کمیته های ملی المپیک،‌ بهترین ورزشکاران مرد و زن و بهترین تیم المپیک ریو 2016 انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست کمیته های ملی المپیک که در قطر تشکیل شده است،‌بهترین ورزشکار مرد ، بهترین ورزشکار زن و بهترین تیم المپیک ریو 2016 انتخاب شدند.

بهترین ورزشکار مرد :

وید فن نیکرک : دونده اهل آفریقای جنوبی که در دوی 400 متر مدال طلا را به دست آورد.  این دونده مدال طلا را به دست آورد و رکورد جهان را نیز جا به جا کرد. این رکورد پس از 17 سال تغییر کرد و به نام این ورزشکار آفریقایی به ثبت رسید.

گزارشگر شبکه ای معروف زمانی که این دونده رکورد جهان را شکست در مورد وی بیان کرد : "‌ فکر کنم بولت باید به زودی بانشسته شود و فن نیکرک جای او را خواهد گرفت."

بهترین ورزشکار زن :‌

مونیکا پویگ :‌ تنیسور 23 ساله ای که در بخش تنیس انفرادی المپیک درخشید. این تنیسور جوان تنیسورهای مطرحی مانند گاربین ماگوروزا و پترا ویتووا را شکست داد و پس از پیروزی در برابر نفر دوم تنیس جهان،‌ نخستین مدال المپیکی پورتو ریکو را به دست آورد و به عنوان تخستین زنی که در تاریه پورتو ریکو مدال المپیک را به دست آورده است،‌ تلقی می شود.

بهترین تیم مردان :

تیم هفت نفره راگبی فیجی :  این تیم برای نخستین بار مقابل بریتانیا به پیروزی رسید و به مدال طلای مسابقات راگبی المپیک دست یافت. پس از پیروزی تیم هفت نفره فیجی همه ادارات دولتی و مغازه های این کشور تعطیل شدند و به پیروزی پرداختند.

بهترین تیم زنان المپیک 2016 :

تیم هاکی زنان بریتانیا : این تیم موفق شد با شکست تیم هلند که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات بود به مدال طلای المپیک دست پیدا کند.  دیدار این دو تیم توسط 9 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار