پیمان نظامی ایران و چین برای مبارزه با تروریسم

ایران و چین درخصوص همکاری های نظامی و دفاعی با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «چایناتاپیکس»، ایران و چین درخصوص همکاری های نظامی و مبارزه با تروریسم با یکدیگر توافق کردند.

«چانگ وانگوان»، وزیر دفاع چین، به دعوت سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، در سفری سه روزه به تهران آمده است. وزرای دفاع ایران و چین قراردادی را برای همکاری های مشترک نظامی امضا کردند. همچنین همکاری های نظامی برای مبارزه با تروریسم نیز در این قرارداد آمده است.

قرار است ایران و چین در جهت ایجاد حرکتی برای مواجه با تهدید تروریسم با یکدیگر همکاری کنند. طبق این توافق چین و ایران در جهت مواجه با خطر تروریسم، به تبادل دانش و تجهیزات نظامی اقدام خواهند کرد.

چانگ اظهار کرد تقویت همکاری های نظامی بین دو کشور نه تنها به سود ایران و چین است، بلکه به افزایش ثبات و امنیت جهانی نیز کمک خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد تعامل بیشتر بین نیروهای نظامی دو کشور در آینده افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع ایران نیز اظهار کرد تدوام همکاری ها میان ایران و چین به صلح جهانی و منطقه ای منجر خواهد شد. وی در ادامه افزود در حال حاضر منطقه خاورمیانه با موج تروریسم رو به رو است که ممکن است ثبات منطقه و جهان را به خطر بیندازد. دهقان گفت چین می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد یک حرکت جمعی در مبارزه با تروریسم ایفا کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار