کرمان

توزیع 30 هزار سی دی آموزش مضرات دخانیات

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه بهداشت و درمان گفت: 30 هزار سی‌دی شامل انیمیشن‌های آموزشی در ارتباط با مضررات دخانیات در خانه‌ها و پارک‌های سطح شهر کرمان توزیع شده است.

توزیع 30 هزار سی دی  آموزش مضرات دخانیاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نوذر نخعی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی رفتارهای اعتیادی و پرخطر در کودکان و نوجوانان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان با بیان اینکه قلیان دروازه مصرف مواد مخدر محسوب می‌شود، افزود: در زمینه ممنوعیت استفاده از قلیان و عرضه آن در اماکن عمومی به لحاظ بخشنامه‌ای هیچ کمبودی در کشور ما وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 93 تمام استندهای تبلیغاتی مصرف دخانیات را فروشگاه‌های سطح کرمان جمع‌آوری کرد.

نخعی تصریح کرد: پویش‌های متعددی نیز در زمینه شکستن قلیان‌‌ها در سطح استان کرمان برگزار شده است.

وی گفت: با وجود کارهای صورت گرفته، اما زمانی که نظارت کم شود، شاهد بروز آن در جای دیگر هستیم و بعضا بهانه‌های مختلف می‌آورند که منع آن باعث ترغیب بیشتر می‌شود.

نخعی با تاکید بر اینکه استعمال قلیان احتمال گرایش فرد به مواد مخدر را بالا می‌برد، افزود: بحث‌های اقتصادی که پشت قلیان وجود دارد و درآمد کاذب ناشی از آن، دودلی‌هایی را در اجرای قانون به وجود می‌آورد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشنهاد داد تا از طرف شرکت‌کنندگان نخستین همایش ملی رفتارهای اعتیادی و پرخطر در کودکان و نوجوانان، قطع‌نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشته شود.

نخعی خاطرنشان کرد: جامعه هدف در استعمال قلیان کودکان هستند، باید از نرمال شدن آن در جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان در حالت بهترین لذت خود یعنی زمانی که برای تفریح و شادی به پارک‌ها و اماکن عمومی می‌روند، شاهد استعمال قلیان از سوی والدین و دیگر افراد جامعه هستند.

نخعی افزود: این مسئله سبب می‌شود تا قلیان و دود ناشی از آن برای کودک و نوجوانان عادی و لذت‌بخش شود و در آینده نزدیک فرد را درگیر کند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.