سقوط بهای نفت به پایین‌ترین سطح در 3 ماه گذشته/ طلا رنگ باخت

بهای نفت و طلا در معاملات نخستین روز هفته با کاهش همراه بود.

سقوط بهای نفت به پایین‌ترین سطح در 3 ماه گذشته/ طلا رنگ باختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت به پایین ترین سطح در 3 ماه اخیر رسید. چشم‌انداز رشد تولید و عرضه مازاد بر تقاضای نفت اوپک در سال آینده به تبعیت از شکست نشست سازمان کشورهای تولیدکننده نفت از مهمترین دلایل روند کاهشی بهای نفت قلمداد می‌شود.

از سوی دیگر، پیروزی شگفت‌انگیز دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا حدودی بازار سهام و ارزش دلار را تکان داد. این در حالی بود که بسیاری از کالاهای ضروری از جمله نفت با کاهش همراه بودند.

در معاملات امروز بازارهای جهانی شاخص نفت خام آمریکا نیز با 6 سنت افت، بهای 43 دلار و 35 سنت را تجربه کرد. هر بشکه نفت برنت با 2 سنت کاهش 44 دلار و 73 سنت داد و ستد شده است.

اونس جهانی در معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود.

هر اونس طلا در بازار آسیا با یک درصد کاهش بهای 1224 دلار و 68 سنت را تجربه کرد. بهای طلا در بازار آمریکا نیز کاهش یافت و 1224 دلار در هر اونس دادوستد شد. شمش طلا نیز با کاهش 0.1 درصدی 1224 دلار و 68 سنت معامله شد.

تقویت ارزش دلار پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیاستهای مالی وی و افزایش نرخ بهره ماه دسامبر از سوی بانک فدرال رزرو از مهمترین دلایل کاهش ارزش اونس جهانی محسوب می شود. همچنین، رشد شاخص ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی و بالارفتن نرخ بهره به کاهش تقاضا برای طلا منجر می شود و ادامه این روند می تواند به سقوط بهای طلا بیانجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار