ادامه روند کاهشی بهای نفت برای چهارمین روز متوالی/طلا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز چهارشنبه با تغییراتی همراه بوده است.

ادامه روند کاهشی بهای نفت برای چهارمین روز متوالی/ طلا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه 12 آبان با انتشار گزارش ذخایر نفتی آمریکا بار دیگر کاهش یافت.

موسسه آمریکن پترولیوم در جدیدترین گزارش خود از افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا خبر داد. بر این اساس، تا تاریخ 28 اکتبر، 9.3 میلیون بشکه نفت به حجم ذخایر نفتی آمریکا افزوده شده است. این رقم 9 برابر بالاتر از آنچه تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، بوده است.

در همین حال، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 70 سنت کاهش 45 دلار و 97 سنت معامله شد. هر بشکه نفت برنت نیز با 69 سنت کاهش 47 دلار و 45 سنت داد و ستد شد.

نشست ماه نوامبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت با اختلاف داخلی اعضا و همراه نبودن تولیدکنندگان غیرعضو به شکست انجامید. این روند موجب شد طی 4 روز گذشته بهای نفت در مسیر سقوط قرار بگیرد. گلدمن ساکس نیز احتمال سقوط بهای نفت تا مرز 40 دلار را پیش بینی کرده است.

بهای جهانی طلا در معاملات امروز (12 آبان) به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید. رشد نگرانی ها از چشم‌انداز اقتصادی جهان و فشرده‌تر شدن رقابتهای انتخاباتی در آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

بر این اساس، بهای هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.4 درصد رشد 1292 دلار و 81 سنت معامله شد که بالاترین رقم نسبت به 4 اکتبر است. بهای طلای آمریکا نیز امروز با 0.47درصد رشد، 1294 دلار داد و ستد شد.

در بازار دیگر فلزات گرانبها نقره با 0.4 درصد رشد، 18 دلار و 39 سنت، پلاتین با 0.5 درصد کاهش به 985 دلار و 50 سنت و پالادیوم با 0.36 سنت کاهش 629 دلارو 40 سنت معامله شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار