خادم الشریعه:

شطرنج بزرگسالان حساسیت بیشتری دارد/می خواهم جزء 6 نفر برتر مسابقات گرندپری باشم

ملی پوش شطرنج گفت: مسابقات شطرنج در بخش بزرگسالان نسبت به رقابت های رده های سنی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

سارا سادات خادم الشریعه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آمادگی اش برای شرکت در مسابقات گرندپری بانوان بیان کرد:مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری بانوان 28 آبان به میزبانی روسیه آغاز می شود و 10 شطرنج باز برتر دنیا در این رقابت ها حضور دارند.مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جزء برترین رقابت هایی است که برگزار می شود.

وی افزود:در حال حاضر خود را برای شرکت در این مسابقات آماده می کنم تا مانند دوره های گذشته نمایش خوبی به اجرا بگذارم.از آنجایی که دراین مسابقه برترین شطرنج بازان دنیا حضور دارند رقابت سختی بین بازیکنان برقرار است و به طور قطع سطح کیفی مسابقات بسیار بالا خواهد بود.

خادم الشریعه در ادامه عنوان کرد:همه تلاشم را می کنم تا در دور پایانی نتیجه خوبی بگیرم و هدفم قرار گرفتن بین 6 نفر اول این مسابقات است.

وی درباره مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران خاطر نشان کرد:مسابقات قهرمانی بانوان جهان نیز برای شطرنج بازان از حساسیت زیادی برخوردار و تیم ایران با سه نماینده در این مسابقه حضور دارد . این مسابقات به صورت حذفی برگزار می شود و همه چیز بستگی به قرعه کشی مسابقات دارد.

وی درباره اینکه چرا شطرنج ایران در بخش بزرگسالان نمی تواند در مسابقات برون مرزی نمایش چشمگیری داشته باشد گفت:تیم شطرنج بزرگسالان بانوان نتایج خوبی در مسابقات کسب می کند اما اینکه چرا در بخش شطرنج بزرگسالان ضعیف هستیم نیاز به بررسی بیشتر دارد.سطح مسابقات جهانی و بین المللی در بخش رده های سنی و بزرگسالان متفاوت است برای درخشش در این بخش باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم تا در آینده خلا موجود در بخش بزرگسالان برطرف شود.

ملی پوش شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که چرا شطرنج بازان در رده های سنی نتایج خوبی می گیرند اما پیشرفت در مراحل بعدی را نمی توانند ادامه دهند تصریح کرد:رقابت در بخش بزرگسالان خیلی بیشتر از رده های پایه است .یکی از عواملی که باعث می شود بازیکنان از مسیر پیشرفت فاصله بگیرند این است که بسیاری از شطرنج بازان برای شرکت در مسابقات فقط به کسب مدال فکر می کنند و وقتی به هدفشان می رسند از مقصد اصلی که تداوم پیشرفت در این ورزش است دور می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار