در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس؛

ترامپ: فردی متین و موقر هستم!/ معترضان از ریاست جمهوری من نهراسند

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت به شیوه‌ای مناسب عمل می‌کند، اما این به وضع موجود بستگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، روز یکشنبه در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد از دریافت حقوق سالیانه 400 هزار دلاری ریاست جمهوری این کشور انصراف خواهد داد.

سرمایه شخصی دونالد ترامپ بیش از سه میلیارد و 700 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس، از خواسته خود مبنی بر تعیین قضاتی در دادگاه عالی که مخالف با سقط جنین و موافق با حمل سلاح جنگی باشند، خبر داد.

وی افزود: من هرگونه تجاوز بر ضد اقلیت‌ها در آمریکا را محکوم می نمایم.

رئیس جمهور منتخب آمریکا هرگونه تعرض به اقلیت‌ها را در این کشور محکوم کرد. از زمان انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا تاکنون دهها مورد تعرض به حقوق اقلیت‌ها در این کشور گزارش شده است.

دونالد ترامپ خطاب به معترضان به ساختار سیاسی آمریکا، که طی چند روز گذشته بارها تظاهرات کرده‌اند، نیز گفت از ریاست جمهوری وی هراس نداشته باشند.

وی خطاب به تظاهرکنندگان معترض به نتیجه انتخابات ضمن اطمینان دادن به آنان گفت که نترسید.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد در دیوان عالی این کشور قضاتی را به کار خواهد گمارد که با سقط جنین مخالف و با آزادی حمل سلاح گرم موافق باشند.

ترامپ در ادامه مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به سئوالی درباره اظهار نظر‌های تندش ضد هیلاری کلیتنون در جریان رقابت های انتخاباتی گفت که از این اظهارنظرها پشیمان نیست. رئیس جمهور پیروز آمریکا با بیان اینکه اظهارنظر های من و هیلاری کلینتون می توانست نرم تر از آنچه بود باشد، گفت: از اظهار نظرهای خود در جریان تبلیغات انتخاباتی درباره هیلاری کلینتون پشیمان نیستم. 

وی درباره محورهای مطرح شده در جریان دیدارش با اوباما گفت: در نشست با اوباما درباره خاورمیانه، کره شمالی و طرح بیمه درمانی (اوباما کر) گفتگو کردیم و این موضوعات برای من اولویت دارند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین گفت: جنایتکاران، اعضاء باندهای خطرناک و فروشندگان مواد مخدر را از آمریکا اخراج می کنم. 

دونالد تاکید کرد وعده خود مبنی بر اخراج سه میلیون مهاجر غیر قانونی از آمریکا را پس از به دست گرفتن امور اجرایی خواهد کرد.

وی در این گفتگو تلویزیونی تاکید کرد: کسانی که از آمریکا اخراج خواهند شد زندانیانی هستند که دارای پرونده های جنایتکارانه و باندهای خطرناک و تجار مواد مخدر می باشند.

رئیس جهمور پیروز آمریکا گفت: ما باید با این افراد با قاطعیت برخورد کنیم تا امنیت کشورمان را تضمین نماییم.

ترامپ همچنین گفت در دیدار با اوباما درباره خاورمیانه (غرب آسیا) صحبت کرده بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که در دیدار با اوباما وقتی جلوی دوربین ظاهر شد چرا اینقدر موقر و متین شده بود گفت: من انسان موقر و متینی هستم، اما مطبوعات تلاش می کنند چهره ای متفاوت از من نشان دهند. آنها می خواهند من را انسانی نشان دهند که اندکی رام نشدنی است، اما من اینگونه نیستم. من شخص موقر و متینی هستم. من آنجا برای این سمت ارزش قائل شدم. برای رئیس جمهور ارزش قائل شدم. من هرگز با اوباما دیدار نکرده بودم. من شاید با اوباما هم نظر نباشم، اما گفتگو با او را بسیار جالب دیدم.

رئیس جمهور پیروز آمریکا گفت: من به شیوه ای خوب رفتار خواهم کرد، اما بستگی به وضع دارد. بعضی وقت ها شما باید محکم تر باشید. وقتی که من به دنیا نگاه می کنم می بینیم که در مکان های مختلف از کشور ما بهره برداری می شود. من با افتخار می گویم که آمریکا اول از همه (در اولویت من) خواهد بود. ما در حال از دست دادن این کشور هستیم. به همین علت است که من در انتخابات پیروز شدم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار