رویترز: شکاف عمیق میان رأی‌دهندگان آمریکایی در مناطق شهری و روستایی

در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، خبرگزاری رویترز از شکاف عمیق میان رأی‌دهندگان آمریکایی خبر داد.

شکاف عمیق میان رأی‌دهندگان آمریکایی در مناطق شهری و روستایی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روستایی‌های ساکن ایالت «ویسکانسین» به «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به دید یک پیام آور نگاه نمی‌کنند. آنها به پیام ایجاد تغییرات اقتصادی در آمریکا رأی داده‌اند.

به گفته یک روستایی 65 ساله که در حومه شهر ساکن است در سال‌های گذشته امید و خوش‌بینی در آمریکا به شدت کاهش یافته است.

یک مرد دیگر با اشاره به برنامه ترامپ برای اخراج مهاجران و ساخت دیوار در مرز مکزیک می‌گوید: «او [ترامپ] فقط به خودش اهمیت می‌دهد. او به کارگران و اتحادیه ما اهمیتی نمی‌دهد.»

کشوری که تاکنون رأی‌گیری آن در سطح منطقه‌ای ارزیابی می‌شد، حالا رأی‌دهندگان در روستا و شهر دارای نظرات متفاوتی هستند. رأی‌دهندگان طبقه کارگر (سفیدپوست) به ترامپ رأی دادند.
 
مناطق شهری که میزبان سیاهپوستان هستند نیز به دموکرات‌ها تمایل داشتند؛ با این حال کلینتون رأی مورد نیاز خود را از این مناطق به دست نیاورد. سیاهپوستانی که در سال‌های 2008 و 2012 برای «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا پای صندوق‌های رأی آمدند، در انتخابات 2016 مشارکت کمتری داشتند.

از نظر کارشناسان، ترامپ شعار مناسبی برای جلب حمایت این افراد انتخاب کرده بود: «آمریکا را بار دیگر قدرتمند کنیم.» از سال 1988 تا قبل از پیروزی ترامپ دموکرات‌ها همواره در انتخابات ویسکانسین پیروز شده‌اند.

مشارکت در رأی‌گیری‌های امسال ویسکانسین نسبت به انتخابات 2012 کمتر بود. کلینتون در این ایالت 24 هزار رأی کمتر از ترامپ به دست آورد.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه در این خصوص گفت: «هر دوی آنها [ترامپ و کلینتون] وحشتناک هستند. معیار من فقط اقتصاد بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار