تدوین و بازنگری دروس با قدمت بیش از 5 سال

معاون آموزشی وزارت علوم از آغاز بازنگری و تدوین دروس بیش از پنج سال در سال آینده خبر داد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نزدیک به 600 برنامه درسی از مجموع 2 هزار و 300 برنامه در رشته و مقاطع مختلف را که بیش از 5 سال قدمت داشتند را در حال بازنگری مجدد هستند.

وی برنامه هایی که بیش از 10 سال از بازنگری آنها می گذرد را 600 برنامه عنوان کرد و افزود: امسال و سال آینده تلاش می کنیم تا دروسی که بین 5 تا 10 سال عمر دارند را بازنگری کنیم. 

شریعتی نیاسر با بیان اینکه آیین‌نامه بازنگری و تدوین سرفصل های دروس دانشگاهی در دست بازنگری است، تصریح کرد: در این آیین‌نامه چارچوب همکاری دانشگاه‌ها تشریح شده است؛ به طور مثال، برای تدوین و بازنگری دروس دوره کارشناسی ارشد و دکتری باید دانشگاه‌ها اعضای هیأت علمی متناسبی داشته باشند تا بتوانند در امر بازنگری سرفصل‌ها از اعضای هیأت علمی خود استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: بازنگری تعدادی از برنامه های علوم انسانی باقی مانده که شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در حال بازنگری آن است و امیدواریم به زودی آن را به اتمام رسانده و ارایه دهد.

وی یادآور شد: موردی که اخیرا به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسیده این است که بنا داریم از امسال بازنگری برنامه های درسی که بیش از 5سال قدمت دارند را در دستور کار قرار دهیم که عملا بازده زمانی برای برنامه های درسی برای 5 سال یک بازده مفید است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار