شیراز؛

مجارستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی با ایران

مجارستان به دنبال توسعه و بهبود روابط اقتصادی با ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمد علی افشانی استاندار فارس در دیدار با رییس مجلس مجارستان با اشاره به ظرفیت های بالای استان فارس در زمینه های مختلف، گفت: این استان دارای پتانسیل بالای گردشگری و تفریحی است که می تواند مقصد بسیاری از گردشگران باشد.
افشانی افزود: شهر شیراز نیز در حوزه های مختلف علمی به خصوص علم پزشکی در دنیا پیشرو است و همه آن را به عنوان قطب پزشکی ایران می شناسند.
لازلو کوور رئیس مجلس کشور مجارستان نیز در این دیدار با بیان این که ایران ظرفیت این را دارد که رگ حیات سیاسی و اقتصادی جهان شود، ادامه داد: سفر سال گذشته نخست وزیر مجارستان به ایران، زمینه همکاری ها را بیشتر کرد و اکنون به دنبال توسعه و بهبود این روابط هستیم.
لازلو کوور بیان کرد: دولت مجارستان معتقد است ایران در منطقه نقشی اساسی دارد و کشوری بسیار قوی و با ظرفیت های بالا است و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست و مطمئنا با ادامه روابط پس از برجام، ایران قدرت بیشتری پیدا می کند.
 وی تاکید کرد: به دنبال توسعه روابط هستیم که این نیازمند تبادل همکاری بین مجلس دو کشور است.
لازلو کوور خاطر نشان کرد: باید در کنار ارتباط  دولت‌ ها، استان‌ های دو کشور هم ارتباط خود را آغاز کنند و یکی از راه‌ های آن ایجاد خواهرخواندگی میان شهر های دو کشور است.
رئیس مجلس کشور مجارستان گفت: خواهر خواندگی شیراز با شهر پیج  برای هر دو کشور دستاورد های زیادی به همراه دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار