اصفهان؛

ساختن جامعه نیازمند حرکت از خانواده‌داری به سمت خانواده‌سازی است

کارشناس مطالعات استراتژیک آینده‌شناسی و راهبردهای بلندمدت گفت: برای ساختن جامعه باید از خانواده‌داری به سمت خانواده‌سازی حرکت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عقیل ملکی‌فر در همایش آموزشی 'مدیریت تعالی' در راستای مدیران و صیانت از خانواده در اصفهان گفت: خانواده سازی یک ابرمهارت بسیار کمیاب اما قابل حصول است.
وی با بیان اینکه امروز مردم دیگر ارزش اساسی برای خانواده قائل نیستند، گفت: خانواده در اسلام از جایگاه و ارزش اساسی برخوردار است و تنها جائیست که در آن می توان فرزندان موفقی برای آینده جامعه تربیت کرد.
ملکی فر گفت: نظام آموزشی و دانشگاه های ما انسان خلاق تربیت نمی کنند بلکه خلاقیت جوانان ما را می سوزانند.
وی با بیان اینکه خانواده داشتنی نیست، ساختنی است، افزود: به این منظور باید برنامه داشت که این برنامه یا بر اساس خلاقیت فردی یا الگوبرداری باشد.
وی با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه ناشی از ناتوانی افراد در خانواده سازی است، افزود: تفاوت انسان معمولی و انسان عالی در نگاه به خانواده و خانواده داری و خانواده سازی است.
ملکی‌فر با اشاره به اهمیت اصالت خانواده گفت: در اسلام، خانواده چیزی در کنار بقیه موارد نیست بلکه موضوعی اصلی و اساسی است.
وی افزود: انسان ها در نگاه دینی، هدفی متعالی دارند و باید به کمالات برسند و با این نگاه، ازدواج و مناسبات خانوادگی معنا پیدا می‌کند.
این کارشناس راهبردهای بلندمدت گفت: عشق واقعی این است که زن و شوهر یکدیگر را متعالی کنند و خانواده بسازند نه اینکه فقط خانواده داشته باشند.
ملکی فر با بیان اینکه تعالی فقط برای برطرف کردن نیاز جنسی نیست بلکه امری روحی و معنوی است، گفت: زن و شوهر باید عاشق یکدیگر باشند نه اینکه فقط به یکدیگر علاقمند باشند.
وی گفت: عشق واقعی عشقی است که زن و مرد یکدیگر را تعالی بدهد، یعنی باید خانواده بسازند نه اینکه فقط خانواده داشته باشند.
مدیر امور اداری و استخدامی دادگستری استان اصفهان نیز در این همایش گفت: رمز موفقیت افراد، داشتن چشم انداز روشن در زندگی است.
جلال ریزانه افزود: هوش و توان اقتصادی بالا تاثیر چندانی در رسیدن به موفقیت ندارد بلکه داشتن چشم انداز روشن از آینده رمز اصلی موفقیت است.
وی اضافه کرد: چشم انداز سازی از مهمترین نقش های رهبر و مدیران جامعه محسوب می شود.
مدیر امور اداری و استخدامی دادگستری استان اصفهان گفت: داشتن مهارت های سرپرستی، رهبری و مربیگری در رسیدن به موفقیت از ارزش بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه جدیدترین روش در حوزه مربیگری، مدل مونتورینگ است،گفت: این مدل به نوعی مشاوره در زمینه شناسایی استعداد افراد و تغییراتی می پردازد که باید در این افراد رخ دهد تا بتوانند مسیر رشد و تعالی خود را طی کنند.
همایش آموزشی یکروزه 'مدیریت تعالی' به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بمنظور هم اندیشی و تبادل نظر در باره موضوع مدیریت تعالی و مهندسی خانواده با حضور شورای معاونان دادگستری، روسای حوزه های قضایی، دادستان ها و مدیران کل ادارات استان اصفهان در تالار فرشچیان این شهر برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.