رادیو فرانسه: سرزمین پدری ترامپ بهت زده است

سیاستمداران، رسانه ها و مردم آلمان از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بهت زده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری رادیو فارسی فرانسه گزارش داد: سیاستمداران، رسانه ها و مردم آلمان از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بهت زده شده اند.

بر این اساس یک نظرسنجی نشان می دهد که هیچکس در آلمان موافق ورود ترامپ - که آلمانی تبار است - به کاخ سفید نیست.

سیاستمداران آلمان، تا ساعاتی پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیدگاه های منفی خود را نسبت به او پنهان نمی کردند. آنها اکنون، در نخستین روز پس از اعلام پیروزی ترامپ، سکوت اختیار کرده اند. دلیل این سکوت، تضاد شدید نخستین سخنرانی ترامپ پس از پیروزی با سخنان وی در جریان مبارزات انتخاباتی است.

گزارش همه رسانه ها نشان می دهد که هراس از تیره شدن مناسبات با آمریکا بر افکار عمومی آلمان سایه افکنده است.

این نگرانی ناشی از مواضعی است که ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد. وی با فاجعه خواندن سیاست پناهندگی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گفته بود: 'صبر کنید تا ببینید چه بر سر مرکل و آلمان خواهد آمد.'

روزنامه 'کلنر اشتات آنسایگر' نوشت: 'کابوس بسیاری از آلمانی ها به واقعیت پیوسته است. با اینکه ترامپ دارای تبار آلمانی است، برپایه یک نظرسنجی به ندرت کسی در آلمان حاضر بود به او رای بدهد. دو سوم آلمانی ها انتظار دارند که مناسبات آمریکا با آلمان بدتر شود.'

آلمان یکی از مهمترین صادرکنندگان کالا و خدمات به آمریکاست. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود با 'پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و آمریکا' مخالفت کرده است. این موضع گیری سبب سلب اعتماد بخش اقتصاد آلمان نسبت به او شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار