اصفهان؛

اصلاح وبازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان

290 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصفهان، اصلاح، بهسازی و یا نوسازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مشاورعالی مدیرعامل آبفا استان اصفهان و مجری طرح فاینانس خارجی این طرح در نشست خبری 'کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه' مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح را یکهزار و 800 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: بخشی از این هزینه از داخل و بخشی از آن توسط سرمایه گذار خارجی تامین می شود.
مجتبی قبادیان با بیان اینکه فاضلاب بسیاری از مناطق شهر اصفهان عمری بالای 50 سال دارد و نیازمند، اصلاح، بهسازی و یا نوسازی است، ادامه داد: این طرح سه ساله است و مرحله نخست آن تا آبان ماه 97 به طول می انجامد.
به گفته وی سال 86 مجوز استفاده از تسهیلات خارجی و در سال 88 مجوز شورای اقتصاد این طرح اخذ و مناقصه های این طرح نیز سال 90 انجام شد.
مشاورعالی مدیرعامل آبفا استان اصفهان ادامه داد: 6 کیلومتر از فاضلاب شهر اصفهان لوله گذاری جدید خواهد شد.
قبادیان خاطرنشان کرد: تجهیزات این طرح در محل میدان شهید قوچانی در اتوبان شهید کشوری نصب شده و عملیات از آنجا آغاز شده است.
مجری طرح فاینانس خارجی این طرح با اشاره به مشکلات فاضلاب شهر اصفهان گفت: بخشی از این مشکلات شامل تخلیه نخاله های ساختمانی، افتادن تنه و ریشه های درختان بوده و شهرداری و شهروندان عامل اصلی بروز چنین مشکلاتی هستند.
طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان سه هزار و 600 کیلومتر است.
فرسودگی این شبکه در سال های اخیر حوادث پیاپی بوجود آورده که بارزترین آن وقوع حادثه در شبکه فاضلاب خیابان های مشتاق، نظر، میر و چمران این شهر بوده است.
کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه از 16 تا 18 آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار