چابهار؛

48 سانتی مترمربع سرانه آموزشی دانش آموزان چابهار

سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز درچابهار 48 سانتی مترمربع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهر چابهار 48 سانتی مترمربع است که در مقایسه با پنج مترو 43 سانتی متر میانگین کشوری خیلی پایین است.

عبدالعزیز رامش افزود: هم اینک 64 هزار دانش آموز در 355 آموزشگاه چابهار و دشتیاری در حال تحصیل هستند که در صورت ساخت 2 هزار و 192 کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار(مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری) به میانگین فضای آموزشی کشور می رسد و عدالت آموزشی برقرار می شود.

وی افزود: اگر سیاست و توجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان چابهار بر روال 30 سال گذشته باشد تا 10 و حتی 15سال آینده نیز مشکلات ساخت فضای آموزشی استاندارد، اختصاص تجهیزات، هوشمندسازی، خرید انشعاب برق وآب، حصارکشی و ایجاد فضای با نشاط برای دانش آموزان، نوسازی وحذف مدارس فرسوده و غیراستاندارد و تامین نیروی انسانی مورد نیاز ادامه دارد و نباید به دنبال کیفیت آموزشی در تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی خواستار توجه ویژه دولت و خیران برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس شد و افزود: چنانچه سالانه 200 کلاس درس جدید در دشتیاری و چابهار ساخته و با امکانات روز تحصیلی تجهیز شود بعد از گذشت بیش از 10 سال سرانه فضای آموزشی چابهار و دشتیاری به میانگین کشوری می رسد.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان چابهار گفت: مجمع خیرین این شهرستان تلاش زیادی را برای جلب مشارکت های مردمی و خیران بومی و غیر بومی انجام داده است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: سرانه ، اموزشی ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.