نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه دستاوردهای پارالمپیک ریو با نام بهمن و 110 نفر، دوشنبه 17 آبان ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نمایشگاه دستاوردهای کاروان ایران در پارالمپیک با نام بهمن و 110 نفر روز پنجشنبه 13 آبان ماه با حضور مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولین و خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد کار خود را در موسسه فرهنگی آغاز کرد.

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

این نمایشگاه شامل تصاویری از خاطرات تلخ و شیرین پارالمپیکی بود که از دریافت سهمیه تا کسب افتخارات مختلف را در تاریخ ورزش ایران رقم زد.

در بخش های مختلف این نمایشگاه عکس‌هایی از زنده‌ یاد گلبارنژاد ، طرح‌ها و پوسترهایی که هنرمندان با موضوع این ورزشکار خلق کرده‌اند در دید مخاطبان قرار گرفت. بخشی از آلبوم خانوادگی این ورزشکار و برخی از وسایل شخصی او مانند دوچرخه، کلاه، مدال‌ها، جام‌ها نیز در قالب یک موزه کوچک در این بخش نمایش داده شد.

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه


 همچنین کمیته ملی پارالمپیک مشعل مسابقات پارآسیایی، پارالمپیک زمستانی و تابستانی، عروسک‌های نماد بازی‌های مختلف و برخی لوازم مربوط به ورزش‌های جانبازان و معلولین را در نمایشگاه قرار داد.

خسروی وفا: گلبارنژاد نام ایران را در پارالمپیک جاودانه کرد

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این خصوص گفت:  اثر گذاری گلبارنژاد از طلای رحمان یا طلای تیم ملی والیبال نشسته کمتر نبود و وی نام ایران را تا ابد در تاریخ پارالمپیک جاودانه کرد.

وی افزود: من معتقد هستم که پایان قهرمانانه گلبارنژاد برای هر ورزشکاری آرزو است و باید گفت نام این قهرمان در تاریخ پارالمپیک ایران و جهان باقی ماند.

اشرفی: گلبارنژاد انگیزه ما را افزایش داد

مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در این باره عنوان کرد: در پارالمپیک ریو یک گروه عکاس همراه کاروان حضور داشت تا موفقیت ها را لحظه به لحظه ثبت کند و اکنون تصاویر دستاوردهای ریو در این نمایشگاه به نمایش درآمد تا به شناخت جامعه از ورزش جانبازان و معلولین کمک کند.

وی ادامه داد: قبل از اعزام به ریو، برپایی نمایشگاه در برنامه کاری کمیته پیش بینی شده بود و اتفاقی که برای گلبارنژاد رخ داد انگیزه ما را برای برپایی این نمایشگاه با نام بهمن و ۱۱۰ نفر بیشتر شد و همزمان با گذشت چهلم آن مرحوم، این نمایشگاه برپا شد.

 اله کرمی: برپایی نمایشگاه دیدگاه تازه ای به جامعه ورزش می دهد

رقیه اله کرمی رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین در این خصوص بیان داشت: برپایی نمایشگاه باعث می شود هم دیدگاه تازه ای به جامعه ورزشی دهد چرا که ورزشکاران متوجه می شوند که عملکرد آنها در مسابقات جهانی دیده می شود.

وی افزود: باید نمایشگاه های متعددی پس از مسابقات آسیایی و جهانی برگزار شود تا مردم و افراد جانباز و معلول با ورزش پارالمپیکی بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه با ورزش جانبازان و معلولین از 13 تا 17 آبان ماه دایر شد و اکنون این تصاویر به استان فارس منتقل می شود تا این نمایشگاه در این استان نیز برپا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار