شفافیت و صداقت/

برپایی دو نمايشگاه عكس در نمایشگاه مطبوعات

در نمایشگاه مطبوعات این دوره، دو نمایشگاه عکس؛امسال توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران بر پا شد.

برپایی دو نمايشگاه عكس در نمایشگاه مطبوعات
حمید فروتن، رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص گشایش دو نمایشگاه عکس در نمایشگاه مطبوعات گفت: عکس‌های نمایشگاه «ایران در سالی که گذشت» با محدودیت زمانی از مرداد 94 تا پایان مهر 95 با محوریت موضوعاتی مثل انتخابات مجلس، مسابقات والیبال و فوتبال انتخابی جام جهانی، المپیک و پاراالمپیک، رویدادهای فرهنگی وهنری (از جمله نمایشگاه‌های کتاب و مطبوعات، جشنواره‌های فجر، درگذشت هنرمندان مطرح کشور و...)، مراسم مذهبی مختلف (از جمله محرم و پیاده‌روی اربعین)، تشييع شهدای مدافع حرم، تشييع شهدای غواص، اجرایی شدن برجام، فاجعه‌ی منا، ریزش و فرورفتن زمین در تهران، اتفاقات مهم و تاثیرگذار و عکسهای مستند اجتماعی و ... انتخاب شدند.

وی افزود: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با توجه به مشکلات خشکسالی در ایران، پرداختن به مسائل محیط زیستی را امری مهم می‌داند. بر همین اساس در نمایشگاه مطبوعات امسال، در قالب نمایشگاهی با عنوان «محیط زیست»، عکس‌هایی را در محدوده زمانی ابتداى سال ٩٢ تا پايان مهر ٩٥، با نمایش در آوردیم. عکس‌هایی با محوریت خشکسالی، حیات وحش، احیای دریاچه ارومیه و هامون، جذابیت‌های زیست‌محیطی از جمله تالابها و کوچ پرندگان، محیط بانان و شهدای آنها، شکار غیر مجاز،  آلودگی هوا و ریزگردها در شهرهای مختلف و آتش سوزی جنگلها.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فراخوان، 3633 فریم عکس از 101 عکاس دریافت شد که از مجموع این عکس‌ها، تعداد 80 فریم برای نمایشگاه «ایران در سالی که گذشت» و 50 فریم عکس برای نمایشگاه «محیط زیست» انتخاب شدند. به عبارتی 130 فریم عکس از 55 عکاس در این دو نمایشگاه وجود دارد.

فروتن در پایان افزود: سال گذشته هم انجمن صنفی یک نمایشگاه برگزار کرد که شامل یک نمایشگاه عکس اصلی در رابطه با برجام و یک نمایشگاه جانبی بود. این دومین سالی است که انجمن به صورت مستقل به عنوان یک انجمن صنفی نمایشگاه عکس مطبوعاتی را برگزار می کند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار